احمقانه خواندن نگرانی برای کروناویروس ، ایلان ماسک را به دردسر انداخت

© REUTERS / Mike Blakeایلان ماسک: ترس از کروناویروس معنی ندارد
ایلان ماسک: ترس از کروناویروس معنی ندارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسس شرکت هوافضایی SpaceX و رئیس تسلا ایلان ماسک که پیشتر نگرانی بیش از اندازه به خاطر کروناویروس جدید را احمقانه خوانده بود، در یک هفته ۱۸ درصد از دارایی خود را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، طی این مدت در زمینه افت قیمت سهام تسلا به میزان ۲۲ درصد ایلان ماسک، ۵.۵ میلیارد از دست داد. اکنون دارایی او ۳۱.۱ میلیارد دلار است و در رتبه بندی ثروتمندترین افراد کره زمین بر اساس رده بندی فوربس به مکان ۲۶ ام سقوط کرد.

قیمت سهام شرکت ماسک در زمینه افت تاریخی بازارهای آمریکا از سال ۱۹۸۷،  سقوط کرد. ۲۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان تقریبا ۸۰۰ میلیارد از دارایی هایشان را از دست دادند.

ماست در تاریخ ۶ مارس در وبلاگ خود نوشت که استرس و نگرانی بیش از حد برای کروناویروس احمقانه است. او این بیانیه را علی رغم  تاثیر این اپیدمی بر کار تسلا منتشر کرد. اواخر ژانویه کار کارخانه تسلا در چین که تولید باطری و همچنین اتومبیل های مدل۳ و مدل وای را برعهده داشت، به طور موقت متوقف شد.

سازمان بهداشت جهانی روز ۱۱ مارس کروناویروس جدید را یک بیماری همه گیر معرفی کرد. در جهان بیش از ۱۳۰ هزار نفر در بیشتر از ۱۲۰ کشور جهان به آن مبتلا شده اند. اکثر آنها درمان شده و بیش از ۵ هزار نفر جانشان را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала