کارگران بیکار شده ایرانی، بیمه بیکاری می‌گیرند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارگران بیکار شده ایرانی، بیمه بیکاری می‌گیرند
 کارگران بیکار شده ایرانی، بیمه بیکاری می‌گیرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کار ایران اعلام نمود که در صورت بسته شدن کارگاهی، کارگران بی کار شده می توانند از بیمه بی کاری استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: مطابق ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، کارگران کارگاه‌هایی که به صورت غیرارادی به هر دلیل تعطیل شود، با تایید وزارت کار، به صندوق بیمه بیکاری ارجاع داده می‌شوند.

کوروش یزدان در خصوص تامین نیاز مالی این کارگران افزود: باید شرایط را بررسی کنیم؛  ممکن است کارگاه بر اساس تصمیمات قهری به عنوان مثال،  بر اساس تصمیم شورای تامین استان مربوطه تعطیل شود. در این صورت بر اساس ماده ۱۵ قانون کار،  چنان چه کارفرما امکان فعالیت نداشته باشد،  مطابق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، با تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل، کارگران می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند، چرا که بیکاری کارگر غیر ارادی بوده است: همچنین برابر مواد ۵۴ و ۵۵ قانون تامین اجتماعی که صراحت به ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان و خانواده  آن ها درصورت ابتلا به بیماری دارد،  می توانند از خدمات بیمارستان و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала