میلیونها بریتانیایی در خطر ابتلا به کرونا‌ویروس

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر میلیونها بریتانیایی در خطر ابتلا به کرونا‌ویروس
میلیونها بریتانیایی در خطر ابتلا به کرونا‌ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی معتقدند میلیونها نفر از اهالی پادشاهی بریتانیا می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بریتانیایی از مقامات رسمی خواستند كه اقدامات جدی تری برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در انگلستان انجام دهند، در غیر این صورت شمار موارد در هفته های آینده می تواند به میلیون ها نفر برسد.

نامه سرگشاده مربوطه  که توسط بیش از 220 دانشمند و پزشک امضا شده، روز شنبه اواخر شب برای دولت انگلیس ارسال شد.

افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا - اسپوتنیک ایران
افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا

تعداد قربانیان کرونا ویروس در انگلستان از روز شنبه تقریباً دو برابر شده است و از 11 نفر به  21 نفر رسیده است. شمار افراد آلوده نیز از 798 به 1.14 هزار نفر افزایش یافته است.

به گفته دانشمندان، اگر مسئولان اقدامات فوری را انجام ندهند، تعداد موارد ابتلا و قربانیان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این نویسندگان خاطرنشان كردند: " در حالی که سایر كشور‌های اروپایی مرزهای خود را می بندند و قرنطینه عمومی را تحمیل می‌كنند، مقامات انگلیس بستن مدارس و محدود كردن برگزاری رویدادهای عمومی را ضروری نمی دانند."

در نامه مربوطه آمده است: "ما به عنوان دانشمندانی که در انگلستان زندگی و کار می کنند، می خواهیم نگرانی خود را در مورد اقدامات اعلام شده توسط دولت در 12 مارس 2020 در مورد شیوع کرونا ویروس ابراز کنیم. به ویژه، ما عمیقاً نگران زمان بندی طرح پیشنهادی هستیم که هدف آن تأخیر بیشتر اقدامات از راه دور اجتماعی است."

به گفته دانشمندان، افزایش تعداد موارد در انگلیس مطابقت دارد با وضعیت اپیدمیولوژیکی که پیشتر در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان روی داده بود. به اعتقاد آنها، طی چند روز آینده، تعداد مبتلایان به كرونا‌ویروس در انگلستان می تواند به ده ها هزار نفر برسد.

نویسندگان نامه تاکید کردند: " با رشد نامحدود، این شیوع در چند هفته آینده میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به احتمال زیاد، این یک خطر جدی را ایجاد می کند که سرویس بهداشت ملی قادر به مقابله با شمار زیاد بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه نخواهد بود، زیرا تعداد مکان های موجود در بخش مراقبت های ویژه در انگلیس بیشتر از سایر کشورهای همسایه با جمعیت مشابه نیست. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала