خروج ۴۵۰ شهروند هندی از ایران و ایتالیا

© AFP 2023 / Himanshu Sharmaخروج ۴۵۰ شهروند هندی از ایران و ایتالیا
خروج ۴۵۰ شهروند هندی از ایران و ایتالیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات هند ۴۵۲ نفر از شهروندان خود را از ایران و ایتالیا به خاطر شیوع کروناویروس خارج کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه هند در این خصوص اطلاع داد.

وزیر امور خارجه هند در توئیتر خود نوشت : « ۲۳۴ شهروند هندوستان که در ایران مانده بودند به هند بازگشته اند که شامل ۱۳۱ دانشجو و ۱۰۳ زائر بودند.» وی از سفارت هند در ایران و مقامات این کشور به خاطر کمک به خارج کردن شهروندان هندی، تشکر کرد.

وزیر دولت به نوبه خود اطلاع داد  که ۲۱۸ نفر از اتباع هند از ایتالیا خارج شده اند که شامل ۲۱۱ دانشجو از میلان هستند و همه آنها به دهلی آمده اند. وی همچنین نوشت: «همه آنها ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود. دولت هند سعی می کند که دست کمک خود را به هندی های بدهد در هرجای دنیا که گرفتار شده اند.»

طبق آخرین اطلاعات دولت هند در این کشور ۸۴ مورد ابتلا به کروناویروس ثبت شده است که ۱۰ نفرشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. وزارت خارجه هند اطلاع داد که بیماری همه گیر کووید ۱۹ را یک بدبختی و گرفتاری می نامد و امکان کمک در چارچوب صندوق دولتی برای واکنش به آن وجود خواهد داشت.

سازمان بهداشت جهانی روز ۱۱ مارس کروناویروس جدید را یک بیماری همه گیر معرفی کرد. در جهان بیش از ۱۳۰ هزار نفر در بیشتر از ۱۲۰ کشور جهان به آن مبتلا شده اند. اکثر آنها درمان شده و بیش از ۵ هزار نفر جانشان را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала