گزارش و تحلیل

جنگ های نوین آمریکا

© AFP 2023 / Robyn Beckجنگ های نوین آمریکا
جنگ های نوین آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تا به حال فکر کردید جنگ های سرد چه فرقی با جنگ های سنتی دارند؟

چند دهه است که سیاست ایالات متحده از سمت و سوی جنگ های سنتی و گرم به سمت و سوی جنگ سرد روی آورده، تقریبا از زمانی که آخرین بار آمریکایی ها به افغانستان و عراق لشکر کشی کردند و ضربات مهلکی را بر اثر مقاومت مردمی متحمل شدند.

آیا تا به حال فکر کردید جنگ های سرد چه فرقی با جنگ های سنتی دارند؟

در این جنگ ها آمریکایی ها با کمترین هزینه دشمنان خود را زمین گیر می کنند و کمر آنها را می شکنند.

اول با جنگ های اقتصادی شروع کردند و تحریم ها وقتی که کشورهای مختلف واکنشی نشان ندادند و حتی از آنها اطاعت کردند آنها جنگ های دیگر را راه انداختند.

البته اینجا نباید فراموش کرد که قبلا نیز آنها با استفاده از جنگ رسانه ای توانسته بودند کمر بسیاری از دشمنان خود را بشکنند.

زمانی که آمریکایی ها با شوروی سابق درگیر بودند آنها با استفاده از جنگ رسانه ای و جنگ اقتصادی موفق شدند شوروی سابق را شکست دهند.

جنگ «باز یا بسته ماندن شیرهای نفتی» اقتصادها را می لرزاند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ «باز یا بسته ماندن شیرهای نفتی» اقتصادها را می لرزاند

بر کسی پوشیده نیست که آمریکایی ها القاعده و طالبان را ایجاد کردند تا شوروی سابق را زمین گیر کنند.

بعد هم داعش را ایجاد کردند تا دولت عراق را زمین گیر کنند.

بعد بسیاری باور دارند که آنها با استفاده از القاعده ماجرای یازده سپتامبر را راه انداختند تا بهانه ای برای لشکر کشی به افغانستان پیدا کنند.

در ماجرای عراق هم از جنگ رسانه ای استفاده کردند تا جهان را برای حمله به عراق توجیه کنند.

در حالی که کشورهای جهان هیچ کدام متقاعد نبودند که عراق دارای تسلیحات کشتار جمعی ای که آمریکایی ها و انگلیسی ها مدعی هستند می باشد، آمریکایی ها به عراق لشکر کشی کردند و بیش از یک ملیون انسان بی گناه را کشتند یا معلول کردند و فجایعی به بار آوردند که دادگاه های تاریخ به آن گریه خواهد کرد و روزی روزگاری بشر وقتی به تاریخ نگاه کنند خواهند گفت آیا واقعا انسان هایی به این درنده خویی وجود داشتند؟

تنها چیزی که روی تفکر سیاست مداران آمریکایی تاثیر داشت عملیاتی بود که مقاومت های مردمی بر علیه آنها در افغانستان و عراق راه انداختند و منجر به کشته و زخمی شدن سربازان آمریکایی شد و در انتخابات روی رای آنها تاثیر گذاشت.

بعد از آن سیاست جنگی آمریکایی ها تغییر کرد و شروع کردند از جنگ نرم بیشتر استفاده کنند.

مین - اسپوتنیک ایران
آمریکا «سلاح‌های کشتار جمعی» را وارد میدان نبرد می‌کند

تا جایی که می شود هیچ وقت سربازان خود را جلو نمی فرستند چون می دانند خون آنها می تواند روی رای آنها در انتخابات تاثیر بگذارد.

امروزه مشاهده می کنیم که آنها از جنگ بیولوژیک بر علیه چین و ایران استفاده می کنند و دستگاه رسانه ای آنها پشت پرده در حال تخریب و ایزوله کردن ایران و چین می باشد.

از سوی دیگر توسط عربستان سعودی یک جنگ اقتصادی بر علیه روسیه راه انداخته اند وقیمت نفت را به پایین تر از سی دلار رسانده اند.

با این بهانه همه کشورهای صادر کننده نفت را زمین گیر می کنند.

اگر دیگر کشورهای جهان تصور می کنند که روزی از نیش آمریکایی ها در امان خواهند بود قطعا اشتباه می کنند، به قول معروف آسیاب به نوبت، نوبت آنها هم روزی خواهد رسید.

تنها راه برای همه این است که آیا می خواهند منتظر نوبت خود بمانند ویا اینکه امروز می خواهند دست به کار شوند وبا کشورهایی که در حال حاضر با آمریکا درگیر هستند متحد شوند و اجازه ندهند سیاست نوین آمریکایی ها به نتیجه برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала