توییت جدید ظریف درباره ضرورت رفع تحریم های امریکا برای مبارزه با کرونا

© AFP 2023 / Atta Kenareتوییت جدید ظریف درباره ضرورت رفع تحریم های امریکا برای مبارزه با کرونا
توییت جدید ظریف درباره ضرورت رفع تحریم های امریکا برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در توییت جدید خود خواستار نادیده گرفته شده تحریم های امریکا علیه ایران از سوی کشورهای جهان شد تا تهران بتواند بطور موثر با ویروس کرونا مبارزه کند.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف در این توییت خود می نویسد:" در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت های عضو (مصرانه) می‌خواهم که تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من را نادیده بگیرند و اصرار کنند که تحریم‌ها برداشته شوند. از آنجا که ویروس کرونا در ایران تاخت و تاز می‌کند، باید تصدیق کنیم که ویروس‌ها تبعیضی ندارند. باید با آنها مبارزه کنیم نه با انسان‌ها".

​لازم به ذکر است که بنا به اعلام دیروز علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت ایران، طی 24ساعت گذشته 1289 مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و تعداد کل مبتلایان به 11364 نفر افزایش یافته است. تا کنون 3529 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. گفتنی است در طول 24 ساعت گذشته، 85 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان در این کشور به 514 مورد رسیده است.

در پایان سال گذشته میلادی ،  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه (سینه پهلو ) با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک نوع جدید ویروس کرونا است. بتازگی  سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.

براساس آخرین آمار در مجموع،132 هزار نفر در بیش از  120 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده، حدود 5 هزار نفر فوت کرده اند. در روسیه 34 مورد ابتلا کرونا ویروس شناسایی شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала