گزارش آماری بانک مرکزی ایران از رشد اقتصاد غیرنفتی این کشور

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گزارش آماری بانک مرکزی ایران از رشد اقتصاد غیرنفتی این کشور
گزارش آماری بانک مرکزی ایران از رشد اقتصاد غیرنفتی این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام عبدالناصر همتی در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصاد غیرنفتی ایران ۳.۳ درصد بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران از رشد اقتصاد غیرنفتی ۳.۳+ درصدی و رشد اقتصادی ۱.۲+ درصدی با نفت در فصل سوم سال ۹۸ در این کشور خبر داد.

همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: در ایام مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت الشعاع آن قرار گرفته است، لازم می‌دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۸ ارائه کنم.

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشورمان با وجود فشار حداکثری وتحریم‌های همه‌جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ ترسیم شده‌بود، توانسته ‌است به نتایج خوبی برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصاد غیرنفتی  ۳.۳+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل، ۱.۲+ درصد بوده است. بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات به ترتیب با ۸. ۷، ۷ و ۲ . ۱درصد رشد مثبت در فصل سوم، این رشد اقتصادی را رقم زده اند. بنابراین، در نتیجه عملکرد بخش های مختلف اقتصاد، رشد اقتصادی غیرنفتی کل ۹ ماهه معادل ۱.۳+ درصد شده است.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала