پیش بینی باورنکردنی درباره تعداد قربانیان کرونا در امریکا

© REUTERS / Mike Blakeپیش بینی باورنکردنی درباره تعداد قربانیان کرونا در امریکا
پیش بینی باورنکردنی درباره تعداد قربانیان کرونا در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز با استناد به کارشناسان اعلام کرد ممکن است تا حدود 1.7 میلیون نفر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست بدهند.

به گزارش اسپوتنیک ، این نشریه  می نویسد  ماه گذشته ، کارمندان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده و کارشناسان بیماری های همه گیر از دانشگاه های مختلف ، کنفرانسی را برگزار کردند تا در مورد پیامدهای احتمالی شیوع نوع جدید کروناویروس برای ایالات متحده بحث کنند. آنها براساس ویژگی های ویروس ، سرعت شیوع آن و چگونگی پیشرفت بیماری ناشی از آن ، گزینه های مختلفی را برای توسعه رویدادها ایجاد کردند. سپس ، حدود 50 گروه کارشناسان یافته های خود را بررسی کردند و مدل های گوناگون شیوع ویروس کرونا در بین مردم ایالات متحده را ایجاد کردند.

ایتالیا مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس به رکورد رسید - اسپوتنیک ایران
ایتالیا: مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس به رکورد رسید

طبق پیش بینی های آنها ، ممکن است در بازه زمانی از چند ماه تا بیش از یک سال ، بین 160 و214 میلیون نفر در ایالات متحده می توانند به بیماری ویروس کرونا مبتلا شوند. ممکن است از 2.4 تا 21 میلیون نفر به  بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشند که این امر ممکن است سیستم مراقبت های بهداشت ملی را تضعیف کند ، زیرا طبق اعلام این نشریه ، در ایالات متحده فقط 925 هزار تختخواب مجهز در بیمارستان ها وجود دارد و فقط حدود 10٪ از آنها برای بیماران دارای وضعیت وخیم در نظر گرفته شده است. در عین  حال ممکن است 200 هزار تا 1.7 میلیون آمریکایی در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

در این نشریه تأکید شده است که این پیش بینی ها تدابیری را که در حال حاضر برای کند کردن شیوع کرونا ویروس انجام می شود ، در نظر نمی گیرد. آنها تا 28 فوریه معتبر شمرده می شدند ، اما به گفته ایرا لونگینی،  مدیرعامل مرکز آمار و بیماریهای عفونی در دانشگاه فلوریدا  وضعیت اکنون "تقریباً مشابه" است.

شایان ذکر است که ویروس کووید 19 در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در 114 کشور شیوع یافته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала