سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا توضیح داد

© Photo / IRNAسخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا توضیح داد
سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا توضیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانپور درباره این طرح گفت که با اجرای این طرح زنجیره مقابله با کرونا کامل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در یک رشنه پیام توییتری نوشت:

‏1- طرح ‎#بسیج_عمومی_مقابله_با_کرونا بدنبال فاز نخست یعنی آگاه‌سازی و آموزش عمومی با رویکرد تبیینی، اقناعی و مشارکتی، اینک در پنج استان و سپس در سراسر کشور با رویکرد بیماریابی فعال و مراقبت وارد مرحله عملیاتی شده است، با اجرای این طرح، عملا زنجیره مقابله با کرونا در کشور کامل می شود.

وزارت بهداشت ایران: 85 مورد فوتی تنها در یک شبانه روز به خاطر ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت ایران: 85 مورد فوتی تنها در یک شبانه روز به خاطر ابتلا به کرونا

2- در این بسیج عمومی، افراد از طریق خوداظهاری در سامانه https://t.co/Za86oejAfN‎ علایم و نشانه‌های احتمالا مرتبط با ‎#کرونا را وارد کرده و در هر نقطه جغرافیایی از کشور تیم‌های مراقبت سلامت با موارد مظنون به ابتلا، تماس حاصل کرده و آن‌ها را به بیش از 2000 مرکز خدمات سلامت هدایت می کنند.

3- در مراکز خدمات سلامت، پزشک و مراقبین سلامت، 16 ساعت در شبانه روز پذیرای مراجعین بوده، پس از معاینه و ارزیابی اولیه، موارد مشکوک به ‎#کرونا را تفکیک نموده، موارد خفیف و متوسط را به درمان سرپایی و قرنطینه در منزل با مراقبت و پایش روزانه سلامت آن‌ها توسط مراقبین سلامت هدایت میکنند.

‏4- همزمان موارد شدید یا نیازمند بررسی یا بستری در بیمارستان را به بیمارستان معین هر منطقه ارجاع می‌دهند، در بیمارستان معین موارد نیازمند بستری تحت مراقبت قرار گرفته و سایر موارد با نظر پزشک متخصص به درمان و قرنطینه در منزل با پایش مستمر مراقبین سلامت مرجوع میشوند.

5- ‏در این بسیج عمومی، حلقه‌های مفقوده زنجیره شناسایی و مراقبت کامل شده، بیماریابی و مراقبت فعال از نقطه شروع علایم آغاز شده، تمامی حلقه‌ها مستمرا رصد و پایش شده و از ظرفیت‌های نظام شبکه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و داوطلبان هلال احمر بصورت سازمان یافته مدد گرفته می شود ...

علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت ایران روز جمعه گفت: شمار تلفات کرونا ویروس در ایران از 500 نفر فراتر رفته است، در مجموع 11 هزار و 364 مورد بیماری به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала