آمریکا انتقال سامانه های پاتریوت به عراق را آغاز کرد

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031آمریکا انتقال سامانه های پاتریوت به عراق را آغاز کرد
آمریکا انتقال سامانه های پاتریوت به عراق را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون: نیروهای مسلح ایالات متحده استقرار سامانه های ضدهوایی و ضد موشکی پاتریوت را در عراق آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) اعلام کرد: "ما هم اکنون سیستم های پاتریوت را به عراق منتقل می كنیم. ما تجهیزات مقدماتی را در محل قرار داده ایم كه به ما این امکان را می دهد كه سامانه های پاتریوت را در داخل عراق مستفر كنیم."

آمریکا شرط تجهیز ترکیه به پاتریوت را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرط تجهیز ترکیه به پاتریوت را اعلام کرد

وی افزود: "در مورد سیستم های رهگیری موشک، توپ و خمپاره های دشمن و سایر سلاح های مورد استفاده برای محافظت از این سیستم ها، ما هنوز نیاز به چند روز زمان داریم."

وی همچنین تأکید کرد که سامانه های پدافند هوایی پاتریوت قصد رهگیری و نابودی هر شی پرنده ای را ندارند، به عنوان مثال گلوله های توپخانه و از این منظر به تقویت امنیت عراق که در آن سربازان آمریکایی مستقر هستند، کمکی نخواهند کرد. مکنزی گفت: هدف استفاده از سیستم های پاتریوت در عراق برای رهگیری و نابودی آن دسته از موشک هایی است که ایران در اوایل ماه ژانویه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، به پایگاه های آمریکایی در عراق شلیک کرد.

ژنرال مارک میلی، رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اواخر ژانویه اعلام کرد که واشنگتن از بغداد برای استقرار سیستم های پدافند هوایی پاتریوت در عراق درخواست مجوز کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала