گزارش و تحلیل

آرامستان قم ادعای «واشنگتن‌ پست» را تکذیب کرد

© Photo / IRNAآرامستان قم ادعای «واشنگتن‌ پست» را تکذیب کرد
آرامستان قم ادعای «واشنگتن‌ پست» را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پذیرش آرامستان حضرت معصومه در قم، ادعای واشنگتن پست را تکذیب کرد.

اسپوتنیک - رئیس پذیرش آرامستان حضرت معصومه قم گفت: "هیچ حفری با عنوان خندق توسط عوامل آرامستان بهشت معصومه قم انجام نشده و این مطلب تنها یک شایعه و خبر کذب است".

شایان ذکر است واشنگتن ‌پست تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده و مدعی شده بود این تصاویر دو روز قبل از اعلام وجود رسمی کرونا از آرامستان شهر قم در ایران است و مقامات از مرگ و میر گسترده در قم خبر داشته‌اند.

قم - اسپوتنیک ایران
وضع بیماران کرونایی در قم چگونه است؟ + چند توصیه بهداشتی

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز امروز در خبری با همین محتوا مدعی شد که مقامات جمهوری اسلامی در اطلاع ‌رسانی درباره شیوع ویروس کرونا اطلاعات صحیح را بیان نکرده و پنهان ‌کاری کرده‌اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت ایران بلافاصله نیم ساعت پس از قطعی شدن اولین فرد مبتلا به کووید 19، این مطلب را با وجود اینکه کمتر از 48 ساعت به انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده بود اعلام کرد.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی مدیرعامل سازمان آرامستان های قم گفت: قبرهای قطعه ۴۱ آرامستان بهشت معصومه که به قطعه بحران معروف است از ۴ سال گذشته ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: ساختار قبرهای این قطعه به‌ وضوح نشان از این دارد که از مدت ساخته‌شدن آن‌ها چند سال می‌گذرد اما به دلیل اینکه بحرانی در قم رخ نداده مورداستفاده قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: ساختار قبرهای این قطعه به ‌وضوح نشان از این دارد که از مدت ساخته ‌شدن آن‌ها چند سال می‌گذرد اما به دلیل اینکه بحرانی در قم رخ نداده مورد استفاده قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری قم افزود: این قطعه برای کنترل وضعیت میدانی بحران در شرایطی در نظر گرفته ‌شده که در صورت بروز یک اتفاق غیرمترقبه مانند زلزله، سیل و غیره تعداد زیادی از شهروندان جان خود را از دست بدهند.

وی بیان داشت: مردم باید در برابر ویروس شایعاتی که توسط برخی رسانه‌ها دنبال می‌شوند هشیار باشند و آمار و اطلاعات واقعی را از مبادی رسمی دریافت کنند.

موسوی نیارکی همچنین ابراز کرد: این قبرها مخصوص متوفیان کرونایی نیست و قبرهای جاری است، قبرهای بیماران کرونایی استانداردهای خاصی دارد که متوفیان در آن دفن می‌شوند.

وی افزود از سویی سی‌ان‌ان، واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های ضد ایرانی در حالی با تاکید بر کلیدواژه «پنهان ‌کاری» دولت ایران در حال عملیات روانی علیه مردم کشورمان هستند که طی روزهای گذشته بیشترین دعوای سیاسی ـ رسانه‌ای در آمریکا میان ترامپ و مخالفانش بی‌توجهی ترامپ و پنهان‌ کاری او در خصوص شیوع کرونا بوده است.

بگفته آقای نیارکی :به نظر می‌رسد یکی از بازیگران اصلی در پشت پرده انتشار این اطلاعات دروغ و جهت‌ دار علیه کشورمان، تروریست‌های منافق آلبانی ‌نشین باشند که طی روزهای گذشته با تهیه فایل‌های صوتی دروغین و جعلی به نام افراد دارای مسئولیت، سعی در ایجاد خدشه به اعتماد مردم نسبت به حاکمیت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала