هشدار آمریکا به ایران در خصوص اقدامات تلافی جویانه در عراق

© AP Photo / Alex Brandonهشدار آمریکا به ایران در خصوص اقدامات تلافی جویانه در عراق
هشدار آمریکا به ایران در خصوص اقدامات تلافی جویانه در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروهای سنتکام به مقامات ایران نسبت به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در عراق هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کنت مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) امروز جمعه به مقامات ایران نسبت به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در ارتباط با حمله ائتلاف به مواضع گروه شیعه کتائب حزب‌الله در عراق هشدار داد.

انهدام انبارهای تسلیحاتی در عراق توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
انهدام انبارهای تسلیحاتی در عراق توسط آمریکا

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون گفت: من به ایران و نیروهایی که از آنها پشتیبانی می‌کند نسبت به اتخاذ اقدامات تلافی جویانه که می‌توانند نیروهای ایالات متحده، ائتلاف یا شرکای ما را به خطر بیاندازند، هشدار می‌دهم. وی تأکید کرد که مقامات آمریکایی آماده دفاع از نیروهای خود در منطقه هستند و "به هرگونه تجاوز بیشتر" پاسخ می‌دهند.

به گفته مکنزی، ایالات متحده شواهدی مبنی بر این که حملات به پایگاه نظامی تاجی در 11 مارس توسط مواضع کتائب حزب‌الله تحمیل شده است. علاوه بر این، واشنگتن معتقد است که این گروه "در شش ماه گذشته در 12 حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف دست داشته است".

چهارشنبه شب، بیش از 15 موشک کوچک به پایگاه نظامی تاجی در نزدیکی بغداد جایی که ارتش ایالات متحده در آن مستقر است، برخورد کردند. گزارش شده است که بر اثر این حمله سه سرباز ائتلاف کشته شده و 12 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала