گلایه پاکبانان از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط برخی شهروندان +ویدئو، عکس

اشتراک
درخواست یک پاکبان از شهروندانی که دستکش‌ها و ماسک‌های خود را در خیابان رها می‌کنند با واکنش‌های گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و هراس مردم از شیوع بیشتر کرونا، غالب شهروندان بهداشت فردی را بیشتر از همیشه رعایت می‌کنند و در صورت رفت و آمد در خیابان از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند؛ اما تصاویری از عدم رعایت بهداشت در رها شدن دستکش‌ها و ماسک‌ها در معابر مشاهده می‌شود که گلایه پاکبانان را به دنبال داشته است.

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

در همین رابطه نیز ویدئویی کوتاه از یک پاکبان در شهر یزد در صفحات اجتماعی دست به دست می شود که از شهروندان درخواست می‌کند دستکش‌ها و ماسک‌های خود را به جای رها کردن در خیابان در سطل‌های زباله بیندازند و به سلامت دیگران لطمه نزنید. او می‌گوید: «مگر ما زن و بچه نداریم؟! مگر ما مریض نمی‌شویم؟! دستکش‌ها و ماسک‌های خود را پس از استفاده به جای رها کردن در خیابان، در سطل‌های زباله بیندازید تا ضمن کمک به ما در نظافت شهر به سلامت جامعه نیز کمک کرده باشید.»

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربران بسیاری در واکنش به این ویدئو نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند. این کاربران علاوه بر تایید صحبت‌های این رفتگر و حق دادن به او، برای همه‌ی پاکبانان و خدمتگزاران بی‌ادعا در ایران آرزوی صحت و سلامتی دارند و عنوان می‌کنند موارد بسیاری از این قبیل رفتارها در سطح شهر دیده‌اند که باعث شده از سطح شعور و شخصیت برخی از موجودات انسان‌نما مات و مبهوت شوند. جمعی از کاربران معتقدند اگر با کسانی که نظافت شهر و بهداشت فردی را در جامعه رعایت نمی‌کنند، به جرم تخلف برخورد شود از شدت چنین رفتارهای پرخطر در جامعه کاسته می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by clipe khash (@clipekhash) on

عده‌ای از کاربران ضمن اظهار تاسف از مشاهده چنین ضعف فرهنگی و بهداشتی در جامعه، عنوان می‌کنند نباید از کرونا ترسید بلکه وجود چنین افرادی در جامعه که سلامت دیگران را به مخاطره می‌اندازند خود خطری بزرگتر به حساب می‌آید و مصداق واقعی شیطان هستند.

گروهی از کاربران نیز با بیان اینکه صدا و سیما می‌تواند در این زمینه فرهنگ‌سازی کند، عنوان می‌کنند در هیچ جای دنیا مردمانی همچون مردم ایران این چنین پر مدعا و بی‌مسئولیت در مقابل جامعه و یکدیگر وجود ندارد که تنها سعی دارند خود را متفاوت و خاص جلوه دهند.

View this post on Instagram

A post shared by @dastkesh.mask on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала