وضع بیماران کرونایی در قم چگونه است؟ + چند توصیه بهداشتی

© Sputnikقم
قم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه، ۸۸۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در قم بستری بودند که از این‌ بین از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، ۷۸ تن با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش اسپوتنیک، علی ابرازه  روز پنجشنبه درگفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۸۰۴ تن بوده‌است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قم از آن دسته از مردم که با رعایت موازین پزشکی و اصول خود مراقبتی اطرافیان خود را از بیماری و مرگ نجات داده سپاسگزار است و از افراد بی‌مبالاتی که سبب سرایت این ویروس می‌شوند نیز به‌شدت گله‌مند  می‌باشد.

ابرازه عنوان داشت: عده‌ای از مردم با زیر پا گذاشتن اصول بهداشتی به اطرافیان و سایر شهروندان رحم نکرده و افراد زیادی را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا درحال حاضر در خانه ماندن است و اگر روند توجهی به این ویروس ادامه داشته باشد در ۲ ماه آینده ممکن است افرادی که امروز در کنار ما نفس می‌کشند دیگر فرصت زندگی در این جهان را نداشته باشند.

درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران
درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: با شرایط موجود در استان امسال عید نوروز و دید و بازدید در قم نخواهیم داشت و بعد از غلبه بر این ویروس منحوس، بعد از اردیبهشت‌ماه جشن عمومی شکست کرونا را  باهم برگزار خواهیم کرد.

ابرازه افزود: بستری و ترخیص بیماران کرونایی درمراکز درمانی قم کاملاً رایگان بوده و به‌هیچ‌عنوان نباید وجهی پرداخت شود.

وی ادامه داد: چند مورد به‌اشتباه در هنگام ترخیص بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم پول دریافت شده که بعد از مشخص شدن اشتباهات صورت گرفته از بیماران خواسته‌شده تا برای دریافت وجه پرداخت‌شده به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

یاداور می شود رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در این کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

تازگی سازمان بهداشت جهانی از همه گیر شدن نوع جدید ویروس کرونا خبر داد. این به معنای شیوع یک بیماری عفونی به شدت واگیر در سراسر خاک کشورها  ، قلمرو کشورهای همسایه و گاهی اوقات بسیاری از کشورهای جهان است.

در حال حاضر حدود 120 هزار نفر در بیش از 100 کشور جهان به این بیماری مبتلا شده اند ، بیشتر مبتلایان بهبود یافته اند  اما همچنین بیش از 4 هزار نفر جان باخته اند.

در روسیه 28 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که از این تعداد 25 نفر روس هایی هستند  که از ایتالیا بازگشته بودند. همچنین  ابتلای دو نفر از شهروندان چینی و  یک شهروند ایتالیا در خاک روسیه به ثبت رسیده است .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала