ترامپ، ایران را مسئول حمله به پایگاه ائتلاف در عراق دانست

© AP Photo / Karim Kadimعراق
عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا معتقد است که گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران به پایگاه «التاجی» حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر ایرلند در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران به پایگاه «التاجی» حمله کردند.

وی در ادامه افزود:«آنها موشک‌های زیادی بسوی این پایگاه پرتاب کردند. این موضوع بخوبی به ثبت رسیده است. این کار ایران بود. این کار گروه هایی بود که ایران احتمالا از آنها حمایت کرده است. نمی خواهم به عنوان پاسخ به این حمله از اقدامات جدیدی در رابطه با ایران سخن بگویم. فقط می گویم: خواهید دید. الان چیزی نمی توانم بگویم. شب گذشته روی این موضوع کار کردم. خواهیم دید پاسخ ما چگونه خواهد بود».

رسانه‌های عراقی شب گذشته از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی  در شمال بغداد خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار  کتائب حزب‌الله  وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن 12 نفر خبر داد.

حزب الله عراق و هیچ کدام از دیگر گروه‌های الحشد الشعبی مسئولیت حمله به التاجی را نپذیرفتند و برخی از احتمال تکرار صحنه سازی آمریکا به منظور حمله به مقرهای الحشد الشعبی نظیر حمله گذشته به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در القائم خبر می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала