ایران جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را واگذار می‌کند

© Sputnik / Mazyar Asadiایران جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را واگذار می‌کند
ایران جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را واگذار می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام سفیر اوکراین در کانادا، تهران جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را واگذار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، آندری شوچنکو، سفیر اوکراین در کانادا اظهار داشت که مقامات ایران موافقت کرده‌اند که جعبه‎های سیاه هواپیمای بوئینگ 800-737 اوکراینی را به اوکراین تحویل دهند.

نمایندگان ایران در رابطه با سقوط بوئینگ به کی یف می روند - اسپوتنیک ایران
نمایندگان ایران در رابطه با سقوط بوئینگ به کی یف می روند

شوچنکو در توئیتی نوشت: نماینده ایران، فرهاد پرورش در جلسه شورای مونترال: ایران موافقت می‌کند که در صورت نیاز به بررسی تخصصی اضافی، "جعبه‎ های سیاه" را با انتقال به فرانسه به اوکراین ارسال کند.

یادآور می شود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه 18 دی با 176 مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایرانی ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала