مسکو پیروز جنگ نفتی با ریاض است

© Sputnikمسکو پیروز جنگ نفتی با ریاض است
مسکو پیروز جنگ نفتی با ریاض است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته کارشناسان روسیه در جنگ قیمت بازار نفت، توانایی مقاومت بیشتری نسبت به عربستان سعودی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان شرکت تحلیلی " Energy Aspects" بریتانیا بر این باورند که روسیه در جنگ قیمت بازار نفت در شرایط قیمت پایین مواد اولیه قادر به مقاومت بیشتر نسبت به رقیب خود در اوپک پلاس (عربستان سعودی) است.

کارشناسان پتانسیل کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس را تجزیه و تحلیل کردند. به گفته تحلیلگران، در جنگ قیمت، برنده لزوماً کسی نیست که کمترین قیمت را داشته باشد، بلکه برنده کشوری است که بیشترین توانایی مقاومت در برابر قیمت پایین را دارد.

کارشناسان این شرکت تصریح کردند: ما معتقدیم كه روسیه در مقایسه با عربستان سعودی و بیشتر تولیدكنندگان اوپك از موضع پایدارتر برای مقابله با قیمت‌های پایین برای مدت طولانی برخوردار است. روسیه از آوریل سال 2015، ذخایر ارزی خود را 140 میلیارد دلار افزایش داده و به 436 میلیارد دلار رسانده است و با ساخت یک میانگیر برای کاهش قیمت نفت در طی چند سال آماده است. وزارت دارایی روسیه ادعا می‌کند که برای 6-10 سال می‌تواند با قیمت 25-30 دلار برای نفت مقابله کند. حتی اگر این صحبت یک اغراق باشد، مطمئناً روسیه قادر خواهد بود برای یک دوره طولانی در برابر قیمت‌های پایین مقابله کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала