روحانی : حذف تعطیلات نوروزی عملی و شدنی نیست

© AP Photo / Iranian Presidency Officeاقدامات دولت ایران برای مقابله با کرونا و پیامد های آن
اقدامات دولت ایران برای مقابله با کرونا و پیامد های آن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران ضمن ابراز امیدواری به اینکه عید نوروز فرصتی برای بیشتر شدن شیوع ویروس کرونا نباشد، ابراز عقیده کرد که حذف تعطیلات نوروزی عملی و شدنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، آقای حسن روحانی گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی، مردم در این ایام طبق تقویم آغاز بهار و تعطیلات رسمی آداب و رسومی دارند، البته برخی‌ها به من توصیه کرده اند که دولت بیاید تعطیلات نوروزی را حذف کند.

وی گفت: این موضوع عملی و شدنی نیست، زیرا مردم در ایام عید اعتقاداتی دارند، اما توصیه می‌شود در اجتماعات و اماکن متبرک حضور پیدا نکنند، زیرا زیارت هر امام معصومی را از راه دور نیز انجام داد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
ایران: عربستان، بیماری کرونا را سیاسی نکند

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: همه ما باید مراعات کنیم و اجازه ندهیم عید نوروز فرصتی برای شیوع بیشتر این ویروس باشد و از عید باید برای فرصت پیروزی بر این ویروس بهره ببریم.

آقای روحانی افزود: اگر به دنبال تبریک عید و هدیه دادن و رفت و آمد هستیم، بهتر است این مهم به صورت غیابی باشد و ما می‌توانیم به صورت تلفنی و فضای مجازی و رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی با یکدیگر در ارتباط باشیم.

براساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала