روایت درد آور جراح ایتالیایی در جدال با کرونا: در خانه بمانید!

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر روایت درآورجراح ایتالیایی در جدال با کرونا: در خانه بمانید!
روایت درآورجراح ایتالیایی در جدال با کرونا: در خانه بمانید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک جراح ایتالیایی با انتشار پستی در فیس‌بوک از اوضاع بحرانی در بیمارستانی واقع در شهر برگامو ایتالیا سخن گفت.

ایتالیا در صدر مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
ایتالیا در صدر مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک جراح ایتالیایی در خصوص بحران اپیدمی کرونا هشدار داد.

وی در فیسبوک خود نوشت: « من لزوم وحشت نکردن در این باره را درک می‌کنم، اما وقتی پیام خطر آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد به بیرون نرسیده و هنوز هم افرادی را می‌بینم که توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند و افرادی که دور هم جمع می‌شوند و از این که نمی‌توانند به باشگاه بروند یا مسابقات فوتبال برگزار کنند، تنم می‌لرزد. من متوجه آسیب‌های اقتصادی (ناشی از این بحران) نیز هستم و در مورد آن نگرانم. پس از پشت سر گذاشتن این همه گیری، شروع دوباره کار سختی خواهد بود.

اوضاع فعلی چیزی از یک وضع دراماتیک کم ندارد. هیچ واژه دیگری به ذهنم نمی‌رسد. جنگ به معنای واقعی کلمه شعله ور شده است و نبرد روز و شب بدون وقفه در جریان است. این افراد بخت برگشته یکی پس از دیگری به اورژانس مراجعه می‌کنند با علائمی که با علائم آنفولانزا تفاوت زیادی دارد.

کووید-۱۹ در بسیاری از افراد جوان باعث بروز یک آنفولانزای پیش پا افتاده می‌شود اما در بسیاری از افراد سالخورده (و برخی دیگر از افراد) یک سارس تمام عیار ایجاد می‌کند زیرا مستقیماً به کیسه‌های هوایی ریه‌ها حمله می‌کند و باعث می‌شود که آنها نتوانند به کار خود ادامه دهند. نارسایی تنفسی حاصل اغلب جدی است و ممکن است پس از چند روز بستری شدن، دیگر دستگاه اکسیژن ساده‌ای که در بخش وجود دارد، کافی نباشد.

افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا

متن نمایشگری که شکایت اصلی بیمار را نشان می‌دهد این روزها ثابت است: تب و مشکلات تنف`سی، تب و سرفه، نارسایی تنفسی و امثالهم. جواب آزمایشات و رادیولوژی‌ها نیز یکی است: پنومنی بینابینی دوطرفه. همگی باید بستری شوند.

اعضای کادر پزشکی خسته‌اند. من خستگی را در چهره‌های دیدم که با وجود بار کاری فرساینده‌ای که داشتند نمی‌دانستند خستگی چیست. پرستارانی که اشک به چشم دارند زیرا ما قادر به نجات همه نیستیم و علائم حیاتی چندین بیمار به طور همزمان از سرنوشت مشترک از قبل معین شده آن‌ها حکایت دارد. پس در خانه بمانید.

گفتنی است، نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 90 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала