درخواست پمپئو از ایران: شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کنید

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonدرخواست پمپئو از ایران: شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کنید
درخواست پمپئو از ایران: شهروندان آمریکایی زندانی را آزاد کنید
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو از مقامات ایران خواست که شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از مقامات ایران خواست که به دلایل بشردوستانه فورا شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کنند.

در این اطلاعیه آمده است: اطلاعات مربوط به شیوع کرونا ویروس در زندان های ایران ترس و وحشت زیادی را برانگیخته و آزادی فوری و کامل تمامی شهروندان آمریکایی زندانی را خواستارند. بازداشت آنها در شرایط بدترشدن اوضاع خلاف وجدان و نجابت انسانیست.»

پمپئو تاکید کرد که ایالات متحده ، مقامات ایران را در صورت فوت هر آمریکایی زندانی مسئول مستقیم می داند و پاسخ به آن قاطعانه خواهد بود.

پمپئو خاطر نشان نمود که مقامات ایرانی چندی پیش ۷۰ هزار زندانی را به خاطر اپیدمی کروناویروس آزاد کرده اند که توانایی بخشش و مهربانی آنها را نشان می دهد. این درحالیست که آنها به صورت ناعادلانه و نادرست چند شهروند آمریکایی را در زندان نگه داشته اند.

وی افزود: هر کشوری که مسئله مربوط به کمک های بشردوستانه به ایران را برای مبارزه با کروناویروس بررسی می کند باید از مقامات خواستار اقدامات بشردوستانه باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده آرام نمی نشیند تا زمانی که تمامی آمریکایی هایی که به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند به خانه هایشان بازگردند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала