افزایش بی سابقه قربانیان ویروس کرونا در ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehایران: نقش موسیقی در زمان بحران کرونا چیست؟
ایران: نقش موسیقی در زمان بحران کرونا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 354 نفر رسید و تعداد مبتلایان 9 هزار نفر است.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا به میزان بی سابقه 63 نفر افزایش یافته و به 354 نفر رسیده است.

علیرضا وهاب زاده،  مشاور وزیر بهداشت و مسئول فضای مجازی قرارگاه مقابله با کرونا در توییتر نوشت:" طی روز گذشته 958 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به 9000 نفر افزایش یافت. تا کنون 2959نفر از بیماران بهبود یافته اند. در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید."

مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران : قرنطینه دیگر فایده ای ندارد

پیشتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مردم کشور خود هشدار داده و گفت بیماری ویروس کرونا را جدی بگیریم و به سادگی به آن نگاه نکنیم.

آقای روحانی در جلسه هیات دولت، افزود: امسال در روز‌های پایانی سال مردم با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که در سال‌های اخیر در تاریخ کشورمان و بسیاری از کشور‌های دیگر بی سابقه است.

رئیس جمهور ایران خاطرنشان ساخت  ویروس کرونا تنها اختصاص به کشور ما یا منطقه خاصی ندارد و اکثر کشور‌ها به آن مبتلا شده اند، این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت وآمد‌ها و بسیاری از مشاغل تاثیر گذاشته و فشار‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است، و باید آن را جدی بگیریم.

آقای روحانی ادامه داد: اولین حرف من این است ویروس را جدی بگیریم و به سادگی به آن نگاه نکنیم، کرونا را خطرناک بدانیم، اگرچه پزشکان می‌گویند این ویروس خطرناکتر از آنفلونزا نیست، اما به دلیل شیوع بالایی که دارد، باید به آن توجه کنیم.

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала