آیا مأمور سابق اف بی آی در ایران است؟ + عکس

© Sputnik / Andrey Starostin /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه
دادگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه آمریکا مقرر کرد که ایران باید در رابطه با حبس و شکنجه لوینسون مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا پاسخگو باشد.

به گزارش اسپوتنیک در حکم قاضی فدرال در واشنگتن آمده است که ایران باید در رابطه با حبس و شکنجه لوینسون مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا پاسخگو باشد. قاضی تیموتی کِلی در حکم 25 صفحه‌ای خود اعلام نمود که شکایت اعضای خانواده لوینسون در رابطه با عدم همکاری از سوی ایران را به اجرا خواهد گذاشت.

اعضای خانواده لوینسون خواهان دریافت  تا یک و نیم میلیارد دلار مبلغ جبرانی شدند ولی در حکم دادگاه هیچگونه مبلغی قید نشده است.

قاضی در این باره گفت:«هیچکس از سرنوشت لوینسون باخبر نیست. اگر او زنده است، او طولانی ترین گروگان در بند در تاریخ آمریکاست. ایران در این رابطه مسئول است».

لوینسون مأمور سابق اف بی آی در سال 2007 هنگام سفر به ایران ناپدید شد. آژانس خبری آسوشیتدپرس دست به تحقیقات مستقلانه زد و به این نتیجه رسید که لوینسون جاسوس سازمان سیا بود. مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که او را بازداشت نکرده‌اند و دست داشتن در ناپدید شدن او را رد کردند.

دولت پرزیدنت ترامپ همزمان با دوازدهمین سالگرد ربوده شده رابرت لوینسون، اعلام کرد که علاوه بر یک جایزه 5 میلیون دلاری که اف‌بی‌آی از سال‌ها پیش برای ارائه اطلاعات منجر به آزادی مامور پیشین خود تعیین کرده است، دولت ایالات متحده نیز به همین منظور جایزه‌ای 20 میلیون دلاری را در چهارچوب برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا، تخصیص داده است.

​لوینسون مامور سابق اف. بی. آی بود. آمریکا مدعی است برای آخرین بار در سال 2007 در جزیره کیش رویت شده است. در ابتدا مقامات واشنگتن درباره اینکه چرا یک مامور اف. بی .آی به ایران سفر نموده است، اظهار بی اطلاعی کردند. مقامات جمهوری اسلامی ایران هم از همان ابتدای مطرح شدن اخبار مفقود شدن این فرد همیشه ضمن رد ادعاهای آمریکایی ها، از حضور این فرد در ایران اظهار بی اطلاعی نموده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала