خبر خوش برای بازنشستگان ایرانی

© Photo / IRNA/Iman Maleki خبر خوش برای بازنشستگان ایرانی
خبر خوش برای بازنشستگان ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تسهیلات اعتباری به بازنشستگان ایرانی برای خریدهای نوروزی اعطا می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا زاده‌ غلام، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی ایران درباره ارائه تسهیلات اعتباری به مناسبت عید نوروز به بازنشستگان، گفت: همه بازنشستگان و وظیفه بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص آن‌ها بالای یک میلیون و 200 هزار تومان است، مشمول دریافت تسهیلات اعتباری می‌شوند. مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به کارت مشمولان واریز شده که نرخ بازپرداخت آن 2 درصد است و بر اساس میزان بهره‌مندی افراد از این مبلغ، از حقوق بازنشستگان طی 4 قسط کسر می‌شود.

بازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟ - اسپوتنیک ایران
بازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟

زاده‌غلام با بیان اینکه بازنشستگان و وظیفه بگیران از 7 اسفند ماه تا 7 فروردین ماه می‌توانند خرید کنند، افزود: مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه و وین مارکت، هر کالایی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد را می‌توانند خریداری کنند. بازنشستگان قبل از خرید با ورود به سامانه بازنشستگی کشوری و قسمت طرح یاری می‌توانند از شرایط بهره مندی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: فروشگاه رفاه به مشمولان پیامک ارسال می‌کند و بعد از آن مشمولان می‌توانند به فروشگاه‌های رفاه مراجعه کنند، اگر پیامک به بازنشستگان و وظیفه بگیران از سوی فروشگاه رفاه ارسال نشود، قبل از مراجعه به فروشگاه‌ها حتما استعلام بگیرند.

زاده‌غلام درباره تمدید این تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: مقرر شده تا در طول سال 3 بار این مبلغ به بازنشستگان و وظیفه بگیران تعلق گیرد و بعد از تکمیل بازپرداخت مجدد آن‌ها می‌توانند این مبلغ را دریافت کنند، بنابراین این تاریخ تمدید نمی‌شود. بازنشستگان بعد از تکمیل بازپرداخت تسهیلات یک میلیون و 200 هزار تومانی که در اسفند 98 دریافت کردند، می‌توانند در مرداد ماه سال 99 مجددا این مبلغ را دریافت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала