تولید داروی گیاهی کرونا در ایران

© Fotolia / Alexander Raths تولید داروی گیاهی کرونا در ایران
تولید داروی گیاهی کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این داروها پس از موفقیت در آزمون‌‌های بالینی و تأیید سازمان غذا و دارو به‌سمت تولید انبوه خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، عضو کمیته علمی کووید-19 اعلام نمود که 2 شرکت ایرانی تولید 2 داروی گیاهی درمان کرونا را در پیش گرفته‌اند و دو شرکت دیگر در زمینه تولید دو داروی دیگر فعالیت می‌کنند که برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کتر مصطفی قانعی ضمن اعلام اینکه دو شرکت ایرانی تولید دو داروی گیاهی درمان کرونا را در پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: دو داروی برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حلق و بینی را عاری از هر گونه ویروس کند. قرار شد این داروها پس از موفقیت در آزمون‌‌های بالینی و تأیید سازمان غذا و دارو به‌سمت تولید انبوه بروند. این داروها اکنون تأییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند. شروع تست‌های بالینی از پنجشنبه پانزدهم اسفند آغاز شده است و تا دو هفته دیگر ادامه دارد».

میوه - اسپوتنیک ایران
ترکیب مهلک دارو و مواد غذایی

بر طبق آمار داخلی، تا کنون 2394 نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند و تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس 595 نفر است که با احتساب آمار گذشته، در مجموع به 7161 نفر می‌رسد. در 24 ساعت گذشته 43 نفر جان خود را از دست داده‌اند که مجموع فوتی‌ها به 237 نفر می‌رسد.

گفتنی است بیش از 110 هزار نفر در 109 کشور جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیش از 62 هزار نفر بهبود یافته و حدود 3800 نفر در جهان جان باخته‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала