ترس ارتش آمریکا از کرونا

© AP Photo / Hussein Mallaترس ارتش آمریکا از کرونا
ترس ارتش آمریکا از کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش آمریکا طی بیانیه ای ورود نیروهای نظامیش به کره جنوبی و خروج از این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که ارتش آمریکا در بیانیه ای ورود سربازان این کشور به کره جنوبی و یا خروج آنها و خانواده هایشان از آن کشور پس از شیوع کرونا و ابتلای چندین نیروی نظامی در کره را ممنوع کرد. این دستور تا روز ششم ماه می (17 اردیبهشت 1398) به قوت خود باقی است مگر اینکه شرایط تا آن زمان تغییر محسوسی داشته باشد.

محموله جدید برای مقابله با کرونا وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران
محموله جدید برای مقابله با کرونا وارد ایران شد

شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها هراس جهانی را منجر شده است در همین خصوص این دستور پس از آن صادر شد که یکی از نیروهای کره جنوبی که در خدمت ارتش آمریکا در پایگاه نظامی هامفریه در پیونگ تایک واقع در جنوب پایتخت کار می کرد به کرونا مبتلا شد یکی دیگر از نیروهای کره ای در اردوگاهی در شهر «دایه گو» واقع در جنوب شرق پایتخت کره جنوبی به کرونا مبتلا شده است.

این پایگاه مقر مرکزی نیروهای نظامی آمریکا محسوب می شود و اولین بار است که موردی از ابتلا به کرونا در آن گزارش می شود شمار مبتلایان در پایگاه های نظامی آمریکا در این کشور حالا به 8 نفر رسیده است.

ارتش آمریکا در بیانیه ای از وضعیت بسیار خطرناک شیوع ویروس در شبه جزیره کره خبر داده و خواستار اتخاذ تدابیر قوی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا شده است. از اواخر ماه گذشته ارتش آمریکا به سربازان خود اجازه داد که حتی در مکان های بسته از ماسک استفاده کنند تا پیش از این یونیفرم پوش های ارتش حق استفاده از ماسک نداشتند. شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی تا شامگاه روز دوشنبه به 7 هزار و 458 نفر رسید و 53 نفر هم بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала