کرونا باعث اخراج سفرا و دیپلمات‌های خارجی از کره شمالی شد

© Sputnik / Maria Frolova /  مراجعه به بانک تصاویر پیونگ یانگ
 پیونگ یانگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیونگ‌یانگ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برخی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی را به شرق دور روسیه منتقل کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رسانه خبری کره شمالی گزارش دادند که هزاران تن به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه شدید دولت قرنطینه شده‌اند.

همزمان با تشدید اقدامات کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، کارمندان بخش بهداشت کره شمالی با لباس‌های سفید حفاظتی روز  9 ماه مارس ده‌ها تن از مسافران را در فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ به صف کرده و درجه حرارت آنها را سنجیده و این افراد به فرودگاه ولادی‌واستوک، در شرق دور روسیه منتقل شدند.

تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش است؟ - اسپوتنیک ایران
تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش است؟

کره شمالی قرنطینه یک ماهه برای دیپلمات‌های خارجی مستقر در پیونگ یانگ را روز دوم مارس لغو کرد تا در صورت لزوم آنها بتوانند کشور را ترک کنند.

سفارتخانه‌های آلمان و فرانسه در کره شمالی به صورت موقت بسته می‌شوند.سفارت انگلیس در پیونگ یانگ به کار خود ادامه می‌دهد.وزارت خارجه فرانسه اخیرا تایید کرده بود که به صورت موقت دفتر خود را در پیونگ یانگ می‌بندد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که حدود 7000 شهروند کره شمالی قرنطینه شده‌اند که 3000 تن از آنها در استانی هم مرز با چین هستند.

کره شمالی از اواخر ژانویه اقدامات پیشگیرانه مهمی را انجام داده است که به ویژه در رابطه با نمایندگان خارجی است و به طور جدی مانع عملکرد دفتر همکاری فرانسه در پیونگ‌یانگ می‌شود.کره شمالی کمپین مقابله با ویروس خود را مساله موجودیت ملی دانسته و از ورود توریست‌های خارجی جلوگیری کرده و در عین حال ترافیک مرزی با چین را متوقف کرده و در مرزهای ورودی دستگاه‌های نظارتی ایجاد کرده و تمامی کارمندان بخش سلامت و درمان را برای کنترل ساکنان و ایزوله کردن آنهایی که نشانه‌ها و علایمی از این ویروس دارند، بسیج کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала