کروناویروس و قفسه‌های خالی در آمریکا + عکس

CC0 / Pixabay / نیویورک
 نیویورک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان نیویورک برای خرید مواد ضروری اولیه به فروشگاه‌ها هجوم بردند.

به گزارش اسپوتنیک، وحشت به جان نیویورک افتاده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، صف های طولانی برای خرید مواد ضدعفونی و پاک‌کننده ،آب و مواد ضروری اولیه ایجاد شده است و میدان «Times Square»، خالی شده است.

ترس و وحشت شیوع ویروس « کووید-19» آمریکایی‌ها را مجبور کرده دست به ذخیره آب و غذا، خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و کاغذ توالت و دارو بزنند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، بسیاری از افراد نگران آن هستند که در صورت بروز اپیدمی، کالاهای ضروری اولیه کمیاب شوند. همه می ترسند و این وحشت ایجاد سراسیمگی کرده است. خیلی ها برنج و آب می خرند.

در صف های خرید که برای آمریکا یک پدیده غیرعادی است، موارد غیر منتظره رخ می دهد. خریداری در فروشگاه زنجیره ای Costco شاکی از آن بود زنی که جلوتر از او در صف بود به مبلغ 2 هزار دلار دماسنج خرید.

تحریم های آمریکا به منزله تلاش برای خفه کردن تدریجی تهران است - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای پی بردن به جزئیات مبادله کالا بین ایران و عراق

فروشگاه اینترنتی eBay اعلامیه فروش ماسک های صورت، مواد ضدعفونی برای دست و دستمال‌های پاک کننده را متوقف کرد. این کار به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت ها اجرایی شد. زیرا یک بسته دستمال ضدعفونی که فقط 10 دلار قیمت داشت به قیمت 400 دلار در مغازه اینترنتی به فروش گذاشته شد.

در یک آگهی قیمت اولیه فروش بسته‌ای از 50 ماسک که 93 دلار بود در حراج به قیمت 250 دلار فروخته شد. و بسته‌ای از 4 شیشه ماده ضدعفونی کمتر از 900 میلی لیتر به قیمت 118 دلار فروخته شد.

​در فروشگاه اینترنتی آمازون نیز قیمت این نوع کالا سیر صعودی پیموده است. دو شیشه بزرگ ماده ضدعفونی برای دست در ازای 299 دلار فروخته شده در حالی که قیمت معمولی آن فقط 9 دلار است. یک جعبه ماسک به قیمت 20 دلار به قیمت بیش از 1000 دلار به فروش رفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала