ضرر 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک بخاطر سقوط نفت

© Sputnikضرر 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک بخاطر سقوط نفت
ضرر 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک بخاطر سقوط نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش 30 درصدی قیمت جهانی نفت پس از عدم توافق اوپک پلاس منجر به خسارت بیش از 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز تخمین می زند که کاهش 30 درصدی قیمت جهانی نفت پس از عدم توافق اوپک پلاس منجر به خسارت بیش از 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک شد.

این خبرگزاری افزود: "به طور کلی، بر اساس متوسط ​​حجم تولید کشورهای عضو اوپک در ماه فوریه، اعضای این سازمان بیش از 500 میلیون دلار از درآمد خود را از دست دادند."

کارشناسان خاطرنشان می کنند که در بیشتر موارد نفت منبع اصلی درآمد اعضای اوپک است و چنین افت شدیدی، اقتصاد این کشورها را تحت فشار قرار می دهد، برخی از این کشورها مانند ایران و ونزوئلا دیگر در منطقه بحران قرار گرفته اند.

زنگنه: روسیه آماده تمدید توافق فعلی اوپک پلاس بود - اسپوتنیک ایران
زنگنه: روسیه آماده تمدید توافق فعلی اوپک پلاس بود

به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازارنفت با کاهش شدید تقاضا روبرو است. عربستان سعودی در هفته اخیر بیشترین کاهش قیمتی نفت خود در 20 سال اخیر را ایجاد کرد و به خریداران نفت با بیانیه‌ای بدون ابهام این گرا را داد که تولید را افزایش خواهد داد. روسیه هم نیز گفته است شرکت‌هایش تا آنجا که بتوانند نفت در بازار پمپاژ خواهند کرد. به نظر می‌رسد بازار نفت با شعار عرضه رایگان برای همه به سمت هرج و مرج حرکت خواهد کرد.

حرکت قیمتی بی‌سابقه شرکت آرامکو عربستان تنها چند ساعت پس از مذاکرات سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) با شکست چشمگیر به پایان رسید. انحلال اوپک به طور کلی همکاری های عربستان سعودی و روسیه را که از سال 2016 زیربنای قیمت‌گذاری در نفت بودند را خاتمه می‌دهد.

آرامکو به عنوان تولیدکننده دولتی سعودی به طور خصوصی به برخی از شرکت‌کنندگان در بازار گفته است که قصد دارد ماه آینده میزان تولید نفت را به بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز برساند و حتی می تواند به رکورد 12 میلیون بشکه در روز برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала