بیل گیتس، کیت های خانگی تست کرونا می سازد

© AFP 2023 / Saul Loevبیل گیتس، کیت های خانگی تست کرونا می سازد
بیل گیتس، کیت های خانگی تست کرونا می سازد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد بیل و ملیندا گیتس طرح ساخت و ارائه کیت های خانگی برای افراد مبتلا به کروناویروس را شروع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تک‌کرانچ، پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری بیل گیتس شروع شده، به زودی کیت‌های آزمایش خانگی را برای بررسی ابتلا به کروناویروس معرفی می کند.

این بررسی که با استفاده از یک "سواب بینی" انجام می‌شود، می‌تواند نتایج را طی دو روز مشخص کند، تا فعالان حوزه سلامت بتوانند افرادی را که نتیجه بررسی آنها مثبت است، شناسایی نمایند. افرادی که پاسخ آزمایش آنها مثبت است، به یک پرسش‌نامه آنلاین پاسخ می‌دهند تا اطلاعات مربوط به خود را در اختیار پزشکان بگذارند و بدین ترتیب امکان شناسایی افرادی که باید آزمایش بدهند، ممکن می گردد.

اسکات داول، سرپرست این پروژه در "بنیاد بیل و ملیندا گیتس"(BMGF) در این خصوص توضیح داد: اگرچه هنوز باید کار بیشتری در مورد این روش انجام شود، احتمال تاثیر آن برای از بین بردن شیوع این ویروس، زیاد است.

در حال حاضر زمان‌بندی مشخصی برای آغاز این پروژه تعیین نشده است، زیرا بنیاد گیتس تلاش می‌کند تا نرم‌افزار پشتیبان و نسخه‌ای از پرسش‌نامه نهایی را به مرحله نهایی برساند.

داول افزود: بررسی‌های بنیاد نشان می‌دهند که احتمالا امکان انجام دادن ۴۰۰ آزمایش در هر روز وجود خواهد داشت.

جاناتان روتنبرگ، کارآفرین حوزه سلامت نیز این هفته در توئیت جدیدی اطلاع داد که همین رویه را پیش گرفته و احتمال می رود که در حال گفتگو با یک شرکت سازنده برای ورود کیت‌های آزمایش خانگی به بازار است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала