بازتاب کنسرت بزرگ خوانندگان ایرانی در فستیوال موسیقی عربستان و صندلی‌های خالی +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجرای کنسرت خوانندگان ایرانی در جشن زمستانی پادشاه عربستان سعودی، ضمن انتقادات تند کاربران ایرانی با صندلی‌های خالی روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی که در چند سال گذشته سخت کوشیده تا تحولی بزرگ در صنعت گردشگری خود ایجاد کند با برگزاری جشن زمستانی از خوانندگان لس آنجلسی ایرانی دعوت کرده بود تا در یکی از مکان‌های نوپای گردشگری عربستان، کنسرت برگزار کنند. فستیوالی که از سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت سالانه برگزار می‌شود و با نام "زمستان در طنطوره" از آن یاد می‌شود، در شهری قدیمی و دور افتاده‌ای در شمال غربی عربستان با نام "العلا" برگزار می‌گردد.

این کنسرت با عنوان «موسیقی بدون مرز» با حضور چهره‌های موسیقی ایران همچون ابی، لیلا فروهر، شهرام‌ شب‌پره، شادمهر عقیلی، اندی، آرش و ساسی مانکن و مجری‌گری سینا ولی‌الله در مقابل محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به اجرا درآمد.

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از حضور خوانندگان ایرانی در عربستان، به تندی از آنان انتقاد کردند و برخی با عنوان اینکه این افراد همان‌هایی هستند که دم از وطن‌پرستی و عشق به ایران و ایرانی می‌زنند اما در قبال پول وطن‌فروشی و هموطن‌فروشی برایشان عادی می‌شود، معتقدند اینان تنها به فکر منفعت و سودجویی خود می‌باشند و ادعای میهن دوستی‌شان کذب است.

View this post on Instagram

A post shared by musicefars (@musicefars) on

اما برخی از کاربران این اتفاق را تلاش عربستان برای پیشرفت فرهنگ و موفقیت کشورش می‌دانند و این سوال را مطرح می‌کنند که مسولان فرهنگی ایران چه برنامه‌هایی برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی داشته‌اند؟! بنابراین وقتی دشمن می‌بیند برنامه مشخصی در فرهنگ اسلامی ایرانی وجود ندارد طبعا از این فرصت استفاده می‌کند و جوانان و فرهنگ ما را هدف قرار می‌دهد.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربرانی نیز به صندلی‌های خالی از تماشاگر اشاره کردند و عنوان می‌کنند حتی چند ردیف اول سالن نیز خالی بوده است و شبکه‌ی MBC که مسئول پخش برنامه بوده هیچ تصویری از سالن به نمایش نگذاشت، پس این خوانندگان برای چی کسی اجرا داشتند، سالنی خالی از تماشاگر؟!

View this post on Instagram

A post shared by سید کرامت صالحی (@seyed_salehi_315) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала