ایران عدم توافق اوپک پلاس را غیرمنتظره نامید

© REUTERS / Ramzi Boudinaایران عدم توافق اوپک پلاس را غیرمنتظره نامید
ایران عدم توافق اوپک پلاس را غیرمنتظره نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت نفت ایران: عدم توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک واقعیت غیرمنتظره است که تأثیر منفی بر همکاری بین اوپک و سایر کشورها خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت ایران به اسپوتنیک گفت: عدم توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک واقعیت غیرمنتظره است که تأثیر منفی بر همکاری بین اوپک و سایر کشورها خواهد گذاشت.

ضرر 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک بخاطر سقوط نفت - اسپوتنیک ایران
ضرر 500 میلیون دلاری کشورهای اوپک بخاطر سقوط نفت

وی گفت: "ما اطمینان داریم كه عدم اجماع بین كشورهای اوپك و کشورهای غیر عضو اتفاقی غیر منتظره و منفی برای همکاری هر دو طرف است. اجماع آنها طی دو سال گذشته تأثیر مثبتی در مسئله تضمین منافع آنها داشته است."

نوری افزود: ایران بر این باور است که برای حفظ تعادل در بازار نفت، کاهش عرضه ضروری است و بنابراین مذاکرات دیر یا زود برای دستیابی به درک متقابل در مورد این موضوع ضروری خواهد بود. ایران، به عنوان یکی از کشورهای موثر اوپک، از هیچ تلاشی برای نجات بازار نفت غفلت نخواهد کرد.

وی در مورد تأثیر نتایج جلسه اوپک پلاس، گفت: با توجه به تحریم های موجود توسط ایالات متحده و اوضاع ویژه، کاهش قیمت نفت ضرر قابل توجهی به اقتصاد ایران وارد نخواهد کرد. اما در سایر کشورها کاهش قیمت اثر منفی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала