در ایران آزمایش کرونا برای بیماران رایگان است

© REUTERS / WANA NEWS AGENCY در ایران آزمایش کرونا برای بیماران رایگان است
  در ایران آزمایش کرونا برای بیماران رایگان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انستیتو پاستور ایران اعلام کردند که آزمایش تشخیصی کرونا برای بیماران بستری رایگان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اطلاعیه ای اعلام کرد تست کرونا برای بیماران بستری شده در بیمارستان مسیح دانشوری بصورت کاملا رایگان انجام می شود. 

جلسه فوق‌العاده مجلس با وزیر بهداشت ایران برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران
جلسه فوق‌العاده مجلس با وزیر بهداشت ایران برای مقابله با کرونا

تمامی خدمات درمانی که به بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان مسیح دانشوری و سایر مراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی زیر مجموعه این دانشگاه بستری شده اند، بصورت کاملا رایگان ارایه می شود.

براساس این اطلاعیه تست کرونا صرفا برای بیماران علامت‌دار بستری شده در بیمارستان انجام می پذیرد و به هیچ عنوان برای بیماران سرپایی انجام نمی شود.

انستیتو پاستور ایران هم در اطلاعیه ای اعلام کرد که انجام آزمایش کرونا در انستیتو پاستور ایران به صورت رایگان و بر روی نمونه های ارجاعی از بیمارستان های کشور انجام می شود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شده است تا کنون 100 هزار نفر را مبتلا کرده است. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود. در ایران طی 3 هفته شیوع این بیماری تا کنون بیش از 190 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала