مسکو: پنج سال زندان مجازات نقض وضعیت قرنطینه کرونا

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: پنج سال زندان مجازات نقض وضعیت قرنطینه کرونا
مسکو: پنج سال زندان مجازات نقض وضعیت قرنطینه کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد بهداشت مسکو اعلام کرد: کسانی که وضعیت قرنطینه ای کرونا ویروس را نقض کنند با پنج سال زندان مجازات مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، نقض وضعیت خود قرنطینگی برای ورود افرادی که از کشورهایی که وضعیت اپیدمیولوژیکی نامساعدی از کرونا ویروس دارند در صورت انجام این عمل تا پنج سال زندان مجازات خواهند شد.

مرکز عملیات:  کشف ۳ مورد جدید کرونا ویروس در روسیه - اسپوتنیک ایران
ستاد عملیات: کشف ۳ مورد جدید کرونا ویروس در روسیه

با حكم دولت فدراسیون روسیه در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به شماره ۶۶ مربوط به عفونت كرونا ویروس (2019-nCoV) در لیست بیماری هایی كه دیگران را تهدید می كند، درج شده است.

در پیام خاطرنشان می شود که رعایت وضعیت با نظارت تصویری کنترل می شود و در صورت نقض حالت خود قرنطینگی شهروندی جرم جنایی محسوب گردیده و سلب آزادی به مدت پنج سال اتخاذ می شود.

مطابق قانون جزایی روسیه، نقض قوانین بهداشتی و اپیدمیولوژیک و در نتیجه سهل انگاری یک بیمار در ابتلای افراد انبوه، با جریمه نقدی حداکثر ۸۰ هزار روبل (معادل ۱۲۰۰ دلار) یا به میزان حقوق شخص محکوم یا سایر درآمد برای مدت زمان تا 6 ماه قابل مجازات است. یا با محرومیت از حق اشغال برخی سمتها یا مشغول انجام فعالیتهای خاص برای مدت زمان حداکثر ۳ سال یا کار اجباری برای مدت زمان حداکثر ۳۶۰ ساعت یا کار اصلاحی برای مدت زمان حداکثر یک سال یا محدودیت آزادی تا یک سال اعمال می گردد.

اگر به دلیل سهل انگاری فرد مبتلا فردی جان خود را از دست دهد، مجازات کار اجباری برای مدت زمان حداکثر ۴۸۰ ساعت یا کار اصلاحی برای مدت ۶ ماه تا ۲ سال یا کار اجباری برای مدت حداکثر ۵ سال یا حبس برای مدت مشابه فراهم می شود.

در رابطه با پیرامون مربوط به كرونا ویروس در مسكو، توضیحات مشابه، در وب سایت وزارت بهداشت شهر نیز منتشر شده است.

در حال حاضر، مطابق فرمان شهردار مسکو، خود انزوایی برای اتباع روسیه ورودی به پایتخت روسیه از چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران، فرانسه، آلمان و اسپانیا اجباری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала