آیا بیل گیتس ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود؟

© AP Photo / Nati Harnikبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیل گیتس مدیر شرکت مایکروسافت پنج سال پیش در سخنرانی خود اعلام کرد که تهدید برای بشر جنگ نیست بلکه ویروس های ناشناخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گجت نیوز، بیل گیتس، موسس و مدیر شرکت بزرگ مایکروسافت، پنج سال پیش در سخنرانی تد، سخنان جالبی را ارائه کرد و پیش بینی نمود که اکنون به واقعیت پیوسته است. گیتس در این سخنرانی خاطر نشان کرد که جنگ، تهدید دهه آتی برای بشریت نیست، بلکه ویروس‌های ناشناخته است. حالا بلافاصله در ورود به دهه جدید میلادی مشاهده می‌کنیم که متاسفانه ویروس کرونا در کشورهای مختلفی شیوع پیدا کرده و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

در عین حال بیل گیتس اخیرا در یک مقاله که در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شده، نوشت: ویروس کرونا از ابولا نیز بدتر است و شاید 10 میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ بکشاند. مدیر مایکروسافت در این مقاله خود نوشت میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بین آنفولانزای آسیایی 1957 با نرخ مرگ و میر 0.6 درصد و آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 با نرخ مرگ و میر 2 درصد قرار می‌گیرد.

بر اثر شیوع آنفولانزای آسیایی در دهه 50 میلادی، حدود 1.1 میلیون نفر جان باختند و در آنفولانزای اسپانیایی هم حدود 50 میلیون نفر کشته شدند. به این ترتیب شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا چیزی در بین این دو آنفولانزای کشنده خواهد بود و شاید حدود 10 میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست بدهند. او همچنین با نگرانی بیان داشت که در هر قرن یک بار شاهد شیوع ویروسی مانند کرونا هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала