ویروس کرونا به کردستان عراق هم رسید

© Sputnik / Hikmet Durgunگمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق
گمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت کردستان عراق از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر «اربیل» خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ،  این وزارتخانه اعلام کرد که یک مورد از ابتلا به کرونا در شهر اربیل را شناسایی کرده است.

در بیانیه وزارت بهداشت اقلیم کردستان همچنین آمده است که در حال حاضر حدود ۳ هزار نفر در سراسر اقلیم کردستان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می برند.

این وسایل را برای دوره قرنطینه از کرونا تهیه کنید - اسپوتنیک ایران
این وسایل را برای دوره قرنطینه از کرونا تهیه کنید

طبق اخرین آمار اعلام شده، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала