بیش از یک میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی در معرض خطر هک شدن هستند

© Flickr / TechStageبیش از یک میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی در معرض خطر هک شدن هستند
بیش از یک میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی در معرض خطر هک شدن هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلفن‌های هوشمند اندرویدی که از نسخه های قدیمی‌تر نرم افزار استفاده می‌کنند در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ایندیپندنت می‌نویسد: بیش از یک میلیارد دستگاه در حال کار با اندروید به طور بالقوه در برابر حملات هکرها آسیب پذیر هستند.

فیسبوک قاتل آندروید را می سازد - اسپوتنیک ایران
فیسبوک "قاتل" آندروید را می سازد

بیش از 40 درصد از دارندگان دستگاه‌های فعال با سیستم اندروید که از نسخه های قدیمی‌تر نرم افزار استفاده می کنند و دیگر به روزرسانی های امنیتی را از گوگل دریافت نمی کنند، در معرض خطر هک شدن هستند. صحبت از سیستم عامل نسخه 6.0 و قبل از آن است: Marshmallow (2015)، Lollipop (2014)، KitKat (2013)، Jellybean (2012)، Ice Cream Sandwich (2011) ، Gingerbread (2010).

چندین مدل تلفن همراه از تولید کنندگان موتورولا، سامسونگ، سونی و ال جی مراحل تست را پشت سر گذاشتند. مشخص شده است که دستگاه های قدیمی نسبت به آسیب پذیری‌های شناخته شده مانند Stagefright و Bluefrag و همچنین حملات ویروس موسوم به جوکر مستعد هستند. خاطرنشان می شود که دارندگان دستگاه های سامسونگ Galaxy S3 و Sony Xperia S باید "نگرانی ویژه" داشته باشند.

به افرادی که از نسخه اندروید قدیمی‌تر از 7.0 Nougat استفاده می کنند، که در سال 2016 منتشر شد، توصیه می‌شود سعی کنند این نرم افزار را به روز کنند، زیرا این نسخه دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала