باز شدن مسجد الحرام و مسجد النبی بعد از ضدعفونی

© AP Photo / Khalid Mohammedمکه
مکه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسجد الحرام و مسجد النبی به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس بسته شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری رسمی عربستان، بعد از آنکه مسجد الحرام در شهر مکه و مسجد النبی در مدینه به منظور ضد عفونی کردن و جلوگیری از شیوع کروناویروس بسته شده بودند، کار خود را از گرفتند.

عربستان این دو مسجد را به روی حجاج خارجی و گردشگران بسته بود و روز جمعه این مکان‌ها را باز کرد.پس از اعلام ابتلای یک مورد به ویروس کرونا در عربستان سعودی، این کشور برای پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس، یک سری اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرده است.

کنسرت خوانندگان لس آنجلسی در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
کنسرت خوانندگان لس آنجلسی در عربستان

این کشور به واسطه دو شهر زیارتی مکه و مدینه پذیرای حجم زیادی از زائران است به همین جهت مقامات این کشور تمهیداتی را برای ضدعفونی کردن اماکن زیارتی همچون کعبه آغاز کرده‌اند.

مقامات مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه اعلام کرده‌اند برای پیشگیری از ابتلای زائران به این بیماری برنامه‌ای تدوین شده است که طبق آن روزی 4 مرتبه مساجد شستشو و ضدعفونی می‌شوند. پیشتر عربستان از ثبت پنج مورد ابتلا به کروناویرس در این کشور خبر داده بود.

وزارت خارجه عربستان سعودی چندی پیش از تعلیق سفر‌های حج عمره و مدینه منوره به این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت این تعلیق موقتی است. این وزارت خانه همچنین اعلام کرد این کشور تمامی روادید سیاحتی از کشور‌هایی که ویروس کرونا در آنجا شیوع یافته را لغو کرده و از شهروندان خود خواست تا به کشور‌هایی که ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا کرده است، مسافرت نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала