کشتی های غربی در خلیج فارس عامل تحریکات جدید در منطقه می باشند

© Sputnik / Valeriy Melnikovکشتی های غربی در خلیج فارس عامل تحریکات جدید در منطقه می باشند
کشتی های غربی در خلیج فارس عامل تحریکات جدید در منطقه می باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا: حضور بیش از حد کشتی های خارجی در خلیج فارس نه تنها به رفع تنش در منطقه کمک نمی کنند بلکه باعث ایجاد تحریکات دیگری نیز می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد: حضور بیش از حد کشتی های خارجی در خلیج فارس نه تنها به رفع تنش در منطقه کمک نمی کنند بلکه باعث ایجاد تحریکات دیگری نیز می شوند.

ایران تنگه هرمز را دور می زند - اسپوتنیک ایران
ایران تنگه هرمز را دور می زند

وی تأکید کرد: "ما وضعیت در منطقه خلیج فارس [عملیات نظامی در تنگه هرمز با پشتیبانی بلژیک، آلمان، یونان، دانمارک، ایتالیا، هلند، پرتغال و فرانسه] را ناآرام توصیف می کنیم. حضور بیش از حد کشتی های خارجی در آنجا به کاهش تنش [در منطقه] کمک نمی کند و برعکس عامل تحریک هستند."

وی گفت که روسیه وضعیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ناارام می داند و معتقد است که نظارت مشترک کشورهای اروپایی که با حضور ناوهای خارجی در این آبراه همراه است، به کاهش تنش ها در منطقه کمک نمی کند.

اواخر ماه ژانویه گذشته، فرانسه، آلمان، بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند و پرتغال اعلام کردند که از ایجاد گروه اروپایی برای نظارت دریایی بر تنگه هرمز موسوم به EMASOH حمایت می کنند. 

زاخارووا گفت: ما وضعیت این منطقه (خلیج فارس و تنگه هرمز) را ناآرام می دانیم. در همین حال حضور اضافی ناوهای خارجی در این پهنه آبی به کاهش تنش ها کمک نمی کند و برعکس عامل تنش آفرین اضافی بوجود می آورد. 

مقام روس ادامه داد: ما بر این باوریم که وضعیت پیش آمده بر اثر تشدید برخی مسائل بوجود آمده است. ما خواهان آن هستیم که همه کشورهای علاقه مند به کاهش تنش ها و تحکیم ثبات منطقه ای پیشنهاد روسیه را بررسی کنند که شامل برقراری گفت وگوها برای ایجاد سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала