نماینده مجلس ایران : شیوع کرونا در کشور ما یک حمله بیوتروریسمی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌
حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حشمت الله فلاحت پیشه ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، شیوع کرونا در ایران را یک حمله بیوتروریسمی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که شیوع کرونا حمله بیوتروریستی در ایران و چین است، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها نبود ایران می‌توانست راحت‌تر با کرونا بجنگد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا گفت: ترامپ و پامپئو درباره کرونا دروغ می‌گویند کرونا عامل بیماری عادی نیست بلکه بیوتروریسمی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است که در قبال کشورهای ایران و چین ترویج شد و نباید این موضوع را نادیده گرفت. لازم است مقابله با بیوتروریسم از حوزه پدافند غیرعامل خارج شود و به صورت جداگانه باشد.

وی توضیح داد: از امروز تا سال ۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم.

درخواست ایران از کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌های ایران تا پایان سال و دیگر تدابیر برای مبارزه با کرونا

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دونالد ترامپ و پامپئو از آنچه که بر سر مردم ایران آمده است خوشحال هستند، ادامه داد: آمریکایی‌ها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند که بیشترین تلاش را برای تحریم‌ها در حوزه دارویی به کار گرفتند. جمهوری اسلامی ایران برای تامین سه درصد از داروهای کشور به واردات نیاز دارد که بعد از تحریم‌های اخیر کشور دچار گرفتاری شد. اگر دونالد ترامپ و پامپئو راست می‌گویند و نگران گسترش کرونا در ایران هستند تحریم‌ها را بردارد.

وی یادآور شد: ایران کشوری بود که در بیماری‌های اپیدمی مختلف در پاکستان، افغانستان و عراق کمک کرد؛ به نظر می‌رسد موج آینده گسترش کرونا از این کشورها باشد که اگر دونالد ترامپ و پامپئو راست می‌گویند تحریم‌ها را بردارند تا از شیوع کرونا در منطقه جلوگیری شود. البته که ترامپ تنها به دنبال گرفتن یکسری ژست‌های سیاسی است وگرنه نمی‌گفت اگر ایران درخواست کمک کند آمریکا آمادگی کمک دارد.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت که درخواست ما از جامعه جهانی پایان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است که اگر این تحریم‌ها نبود ایران راحت‌تر می‌توانست با کرونا بجنگد.

دیروز رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала