عضو ستاد مدیریت کرونا در ایران: سرعت انتقال کرونا کمتر شده است

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMعضو ستاد مدیریت کرونا در ایران: سرعت انتقال کرونا کمتر شده است
عضو ستاد مدیریت کرونا در ایران: سرعت انتقال کرونا کمتر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپیدمیولوژیست ایرانی اعلام کرد که کشندگی بیماری کرونا کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو ستاد مدیریت کرونا در ایران درباره سرعت انتقال بیماری کرونا در کشور گفت: سرعت انتقال این بیماری کمتر شده است و این موضوع در تهران نیز مشاهده می‌شود. پیشتر مثلا اگر به طور متوسط یک بیمار 3 نفر را مبتلا می کرد، اکنون این ابتلا به کمتر از 3 نفر رسیده به این معنی است که سرعت انتقال بیماری، کمتر شده است. البته سرعت پیش روندگی بیماری تا حدی افزایشی است و پس از مدتی به حد ثابت می رسد و سپس فروکش می کند.

بنیانگذار علی بابا یک میلیون ماسک به ایران هدیه کرد - اسپوتنیک ایران
بنیانگذار علی بابا یک میلیون ماسک به ایران هدیه کرد

سوری ادامه داد: شاخص ها نشان می دهد که سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری بیشتر شده و زودتر از زمان پیش بینی شده به آن می رسیم، اگر این روند ادامه یابد قطعا با عدم حضور در تجمعات، کنترل سفرها، خودداری از تماس ها و بیماریابی درست، می‌توان زودتر به حد ثابت بیماری رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شد که روند افزایشی تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته باشد اما احتمالا تا هفته اول فروردین ماه به حد ثابت خواهیم رسید.

سوری با اشاره به اینکه کشندگی بیماری کرونا به مرور زمان کاهش می یابد و ویروس ضعیف می شود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش کشندگی بیماری کرونا هستیم. میزان کشندگی ویروس کرونا در حال کاهش است و از 3.6 درصد به حدود بیش از 2 درصد رسیده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از70 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه (15 اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به 3 هزار و 513 نفر و فوت ناشی از آن به 107 نفر رسید و همچنین 739 نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала