آیا آمریکا روی پیروزی در جنگ هسته‌ای حساب می‌کند؟

CC0 / Pixabay / آیا آمریکا روی پیروزی در جنگ هسته‌ای حساب می‌کند؟
آیا آمریکا روی پیروزی در جنگ هسته‌ای حساب می‌کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریابکوف:هرگونه کاربرد سلاح هسته‌ای به معنای گشودن درهای جهنم است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام نمود که رفتار آمریکا غیرمسئولانه است و برای قبول اعلامیه غیرمجاز بودن جنگ هسته‌ای آماده نیست.

وی در این باره گفت:« اینطور احساس می‌شود که آمریکایی‌ها برای خود سناریوی معینی را  مدنظر دارند که بر طبق آن می توانند در تبادل ضربات هسته‌ای به برتری دست یابند. این امر از نظر مفهومی نیز برای ما قابل قبول نیست. این موضوع از نظر سیاسی نیز قابل قبول نیست، زیرا در تضاد با تمام توافق‌های قبلی بین مسکو و واشنگتن در این باره است.

از نقطه نظر نظامی، این به معنای برنامه‌ریزی و رزمایش است که به احتمال قرین به یقین در آمریکا در بین متخصصان اجرایی خواهد شد و برای آن ضروری است تا در وضعیتی که « دکمه هسته‌ای» فشرده شد بتوان «روسیه را شکست داد».

چرا ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟

ریابکوف متذکر شد که هیچگونه صحبتی از کاربرد سلاح هسته‌ای بطور محدود نمی‌تواند درمیان باشد، زیرا هرگونه کاربرد سلاح هسته‌ای به معنای گشودن درهای جهنم است. سناریوی بعدی را بدشواری می توان محاسبه و مدلسازی کرد و اینکه پس از چنین اقدامی بتوان انتظار داشت که طرف دیگر این حمله را بی پاسخ بگذارد.

چندی پیش، جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: «نیروی دریایی ایالات متحده کلاهک هسته ای کم قدرت را در موشک بالستیک در زیر دریایی مستقر کرده است. در استراتژی سیاست هسته ای، تعدادی کلاهک در موشک های بالستیکی که قابلیت شلیک از زیردریایی را دارند، به عنوان پاسخی برای مخالفان بالقوه مانند روسیه قرار می گیرند.».

به گفته وی، موشکهای جدید قابلیت های بازدارندگی ایالات متحده را تقویت می کنند و به مخالفان بالقوه نشان می دهند که هیچ گونه مزیتی در استفاده محدود از سلاح های هسته ای ندارند، زیرا ایالات متحده می تواند به صورت تضمینی و قاطعانه هرگونه تهدیدی را پاسخ دهد.

پیش از این، استقرار موشک های ترایدنت با کلاهک هسته ای کم قدرت در زیر دریایی ها توسط کارشناسان فدراسیون دانشمندان آمریکایی اعلام شده بود. به گفته آنها، زیردریایی تنسی که مجهز به چنین موشکی می باشد، در اواخر سال 2019 از پایگاه ناوگان آمریکا در جورجیا خارج و شناوری خود را  برای گشت زنی به سوی اقیانوس اطلس آغاز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала