وزارت دفاع ترکیه از تلفات ارتش سوریه در ادلب خبر داد

© Photo / MSBوزارت دفاع ملی ترکیه
وزارت دفاع ملی ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه از تلفات ارتش سوریه در طی روز در جریان عملیات "سپر بهار" ترکیه در ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: طی 24 ساعت گذشته، چهار تانک، پنج توپخانه، سه قبضه ضد تانک، دو خودروی زرهی، هشت وسیله نقلیه نظامی منهدم و 184 سرباز سوری در عملیات "سپر بهار" کشته شدند.

اوضاع در ادلب سوریه پس از آن شدت گرفت که تروریست های گروه حیات تحریرالشام حمله گسترده ای را به مواضع نیروهای دولت سوریه در تاریخ 27 فوریه انجام دادند. ارتش سوریه آتش گشود. به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش ترکیه که نباید در آن محل حضور می داشت، نیز مورد حمله قرار گرفت.

آمادگی ترکیه برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
درخواست کمک رئیس جمهور ترکیه از ترامپ

در نتیجه، 36 سرباز ترک کشته شدند، بیش از 30 نفر نیز زخمی شدند. بلافاصله پس از دریافت اطلاعات در مورد مجروحین ارتش ترکیه، طرف روسی اقدامات لازم برای برقراری آتش بس کامل از سوی نیروهای سوریه را انجام داد و تخلیه ایمن کشته ها و زخمی ها به ترکیه تضمین شد. وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در این منطقه از درگیری ها هواپیمای روسیه استفاده نشده است.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، گفته بود که ترکیه قادر به انجام چندین تعهد مهم برای حل مشکلات پیرامون ادلب سوریه نیست. او به ویژه، مخالفان مسلح را که آماده گفتگو با دولت در چارچوب روند سیاسی هستند، از تروریست ها جدا نکرد.

به نوبه خود، معاون رئیس جمهور ترکیه فواد اکتای اظهار داشت كه این كشور به تعهدات خود در قبال ادلب عمل كرده است.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات آستانه (نور سلطان کنونی) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه حائل در سوریه ایجاد شده است. سه منطقه از آنها در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه ، حما و حلب، هنوز تابع دولت جمهوری سوریه نیستند. در همین زمان، بیشتر آن توسط تروریست های گروه جبهه النصره، به تصرف درآمد.

در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در مورد ایجاد منطقه عاری از جنگ در ادلب، که در آن بیش از دو واحد مختلف وجود دارد، توافق کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала