تلفات کرونا در ایران به ۱۰۷ نفر رسید

© Photo / IRNA کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران
 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

آیت‌ الله محسن حبیبی - اسپوتنیک ایران
آیت‌ الله محسن حبیبی به علت کرونا درگذشت

جهانپور افزود: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 نهاد.

تعداد مبتلایان آلوده در چین از مرز ۸۰ هزار نفر فراتر رفت، ۳۰۱۲ نفر جان باختند و بیش از ۵۲ هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین داده های سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان در خارج از چین، در ۷۶ کشور از ۱۲۵۰۰ نفر فراتر رفته است و در مجموع ۲۱۴ نفر جان باختند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала