دستگیر شدن عاملان نا آگاه حرکت بوسیدن و لیس زدن ضریح حرم‌ها +ویدئو، عکس

© AP Photo / Ebrahim Norooziشلیک تیر هوایی در حرم امام
شلیک تیر هوایی در حرم امام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندین مورد از بوسیدن و لیسیدن ضریح که به دنبال تعصب برخی از افراد ناآگاه در ایران راه افتاده بود، به دنبال واکنش‌های شدید عموم مردم مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، با پیشرفت شیوع کروناویروس در شهرهای ایران و تاکید مسئولان نسبت به رعایت بهداشت در اماکن مذهبی از سوی زائرین، حرکتی غیرمتعارف و عجیب با انتشار ویدئوهایی توسط برخی از افراد ناآگاه با عنوان چالش لیسیدن ضریح برای اثبات شفابخشی اماکن زیارتی و در مخالفت با توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که موجی از واکنش‌‌ها و انتقادات از سوی عموم مردم و شخصیت‌های مهم را در فضای مجازی به دنبال داشت.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند که حرکت لیسیدن ضریح، حماقتی از سوی برخی افراد نادان بوده که آن را افتخار می‌پندارند اما بسیار غم‌انگیز است و به هیچ عنوان نشان‌دهنده ارادت به اهل بیت نیست بلکه باعث تخریب چهره دین و عقب ماندن از دانش جهان و خود اسلام ستیزی شده است. جمعی از کاربران این اقدام را با رفتارهای رادیکالی و افراطی داعش مقایسه می‌کنند و عنوان می‌کنند تلخ‌تر از این ماجرا این است که سلامتی شخص دیگری به خاطر حماقت چنین افرادی به خطر بیفتد و حتی این چالش به کودکان رسیده باشد.

View this post on Instagram

A post shared by نیوز 365 (@news365.days) on

گروهی از کاربران عقیده دارند با این کار خواسته یا ناخواسته به قشر مذهبی و دین صدمه زده می‌شود؛ این کاربران با بیتی از مولانا نظر خود را درباره این اقدام غیراخلاقی عنوان می‌کنند: «آن کس که نداند و بداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند.»

View this post on Instagram

A post shared by 😅استوری‌ها رو ببین😅 (@funerplus) on

کاربرانی نیز با بیان اینکه برخی از روی جهالت به مقدسات توهین می‌کنند، معتقدند وظیفه روحانیون و علما است که روش صحیح زیارت را برای مردم بازگو کنند و از بدعت‌هایی که نتیجه آن بی‌حرمتی به ائمه اطهار است جلوگیری شود.

به دنبال واکنش‌ها پس از انتشار این ویدئوها و پیگیری‌‌های به عمل آمده افرادی که با انتشار ویدئوهای کوتاه در این حرکت شرکت کرده بودند و باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شدند، دستگیر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала