به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است
به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر یرماکوف ، مدیر اداره منع گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایران علاقمند است در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) بماند ، نیازی به گفتگو درباره احتمال خروج تهران از این پیمان نیست.

به گزارش اسپوتنیک ، آقای یرماکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" نباید از این صحبت شود که ممکن است ایران در نتیجه مشکلات ایجاد شده در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از NPT خارج شود. ایران علاقمند است که در چارچوب پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای باقی بماند. این پیمان چنان اساسی است که روابط ایران با سایر کشورها بران استوار شده است. "

جلالی: ایران در ان‌پی‌تی باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران در "ان‌پی‌تی" باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد

پیمان NPT  که از سال 1970 به اجرا درآمد ، پیمان چند جانبه ای است که با هدف محدود کردن گسترش سلاح های هسته ای تدوین شده است. بر اساس این پیمان ، كشورهای بدون سلاح هسته ای متعهد شده اند كه تسلیحات هسته ای را به دست نیاورند و كشورهای صاحب تسلیحات هسته ای موظف به خلع سلاح هستند. علاوه بر این ، همه کشورها حق دارند با  اهداف صلح آمیز و با ضمانت های خاص به فن آوری هسته ای دسترسی پیدا کنند.

سازمان ملل متحد چگونگی اجرای پیمان  NPT را هر پنج سال یک بار بررسی می کند. قرار است کنفرانس بعدی برای بررسی این پیمان در بهار آینده برگزار شود. 191 کشور عضو NPT هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала