انتقال کرونا ویروس اینبار از انسان به حیوان

© Depositphotos.com / NatashaFedorovaانتقال کرونا ویروس اینبار از انسان به حیوان
انتقال کرونا ویروس اینبار از انسان به حیوان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هنگ کنگ، یک مورد انتقال COVID-19 از یک شخص به حیوان ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت دولت هنگ کنگ، کارشناسان هنگ کنگ، پس از بحث و بررسی به این نتیجه واحد رسیدند که آلودگی یک سگ خانگی به COVID-19 در هنگ کنگ به احتمال زیاد در اثر انتقال ویروس از انسان به حیوان بوده است.

آیا حیوانات کرونا را منتقل می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا حیوانات کرونا را منتقل می کنند؟

در اواخر فوریه، معلوم شد كه سگ یک بیمار آلوده به كرونا‌ویروس جدید که پس از آزمایش COVID-19، علائم عفونت در را نشان می داد در قرنطینه قرار دارد. البته حیوان خانگی هیچ علائمی از بیماری نداشت، با این حال سگ قرنطینه شد.

"نماینده وزارت زراعت، شیلات و حفاظت از طبیعت امروز (4 مارس) گفت آزمایش های سگ برای COVID-19 چند بار منفی بوده است، این به معنی سطح پایین ویروس است. در این بیانیه آمده است: " سگ از آلودگی ویروس در سطح پایین برخوردار است و به احتمال زیاد این مورد انتقال ویروس از شخص به حیوان است. "

گزارش شده است که در حال حاضر سگ هیچ علائمی از بیماری مربوط به COVID-19 را ندارد، این حیوان در بندر هنگ کنگ قرنطینه شده است، حیوان خانگی تنها پس از منفی شدن همه آزمایشات به صاحب آن باز می گردد.

نماینده این اداره به صاحبان حیوانات خانگی در مورد لزوم شستن دست ها پس از دست زدن به حیوانات یادآوری کرد، همچنین توصیه شد که آنها را نبوسند و خانه را تمیز نگه دارند. افراد بیمار باید از تماس با حیوانات خودداری کنند. وی تصریح کرد: " در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات خانگی می توانند ناقل عفونت COVID-19 باشد یا اینکه خود آنها می توانند بیمار باشند، وجود ندارد.

بیماری کرونا‌ویروس جدید با نام رسمی "کووید-19" از دی ماه گذشته در ووهان چین همه‌گیر شده است و از آن زمان تاکنون به بیش از 75 کشور جهان سرایت کرده است. شمار کل مبتلایان به این بیماری به مرز 90 هزار نفر رسیده است و از این تعداد، بیش از 45 هزار نفر بهبود یافته و بیش از 3 هزار  نفر جان باخته اند. در ایران نیز تابه امروز 2922 به این بیماری دچار شده و 92 جان باخته اند و 552 نفر بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала