آشفتگی بازارهای مالی آمریکا پس از کرونا

© Photo / tasnimآشفتگی بازارهای مالی آمریکا پس از کرونا
آشفتگی بازارهای مالی آمریکا پس از کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدرال رزرو آمریکا پس از کرونا، اقدام به کاهش نرخ بهره کرد، اما این اقدام موجب آشفتگی در بازارهای مالی این کشور شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه در تلاش برای حفاظت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا اقدام به کاهش نرخ بهره کرد، اما این اقدام اضطراری نیز نتوانست موجب آرام شدن آشفتگی ایجاد شده در بازارهای مالی این کشور شود و افت شاخص ها تداوم یافت. 

ثبت نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در لهستان  - اسپوتنیک ایران
ثبت نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در لهستان

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرده شیوع ویروس موجب ایجاد یک تغییر اساسی در چشم انداز رشد بانک مرکزی این کشور شده است.

پاول در خصوص بازار آمریکا و کرونا گفت: «ویروس و اقداماتی که به منظور مهار آن انجام گرفته قطعا تا مدتی بر فعالیت های اقتصادی در داخل و خارج از آمریکا سایه خواهد افکند.» نرخ بهره در آمریکا اکنون به 1 تا 1.25 درصد رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی آمریکا افزود: "نظر ما این است که اکنون زمان اقدام جهت حمایت از اقتصاد (آمریکا) است... من می دانم که اقتصاد آمریکا قدرتمند است و این مشکل را پشت سر خواهد گذاشت."

وی اذعان کرد که چشم انداز اقتصادی آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا نامشخص و در وضعیتی سیال قرار دارد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا کنون به مرز 90 هزار نفر رسیده است. چین، کره جنوبی، ایران و ایتالیا در راس این بیماری قرار گرفته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала