انجام آزمایشات بر روی واکسن کرونا ویروس در ایران شروع شد

© REUTERS / WANA NEWS AGENCYانجام آزمایشات بر روی واکسن کرونا ویروس در ایران شروع شد
انجام آزمایشات بر روی واکسن کرونا ویروس در ایران شروع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروسازان در ایران آزمایشاتی بر روی داروی ضد ویروس کرونا را شروع می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روز سه شنبه علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران اعلام کرد: متخصصان ایرانی آزمایشات بر روی داروی واکسن کرونا ویروس که در ایران ساخته شده است را شروع می کنند.

تدرس ادهانوم - اسپوتنیک ایران
آخرین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از آمار ویروس کرونا

وی گفت: یكی از مراكز تحقیقات ما داروی ضد این بیماری را ایجاد كرده است.

وزارت بهداشت ایران در تاریخ ۱۹ فوریه از اولین مورد ابتلا به این ویروس جدید در کشور را خبر داد. شیوع آلودگی در شهر قم کشف شد. براساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان در ایران به ۲۳۳۶ مورد رسیده است که حداقل ۷۷ مورد فوتی گزارش شده است.

شیوع این ویروس جدید در پایان دسامبر سال ۲۰۱۹ در پرجمعیت ترین شهر مرکزی چین ووهان با ۱۲ میلیون جمعیت ثبت شد.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از ۸۰ هزار نفر فراتر رفته است، ۲۹۱۲ نفر جان باختند، بیش از ۴۸ هزار نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در ۷۰ کشور جهان اعلام شده است.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۹ نفر جان باخته اند. ایران با ۱۵۰۱ ابتلا و با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین مهد ویروس کرونا  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد، کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با ۱۷۰۴ مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت ۱۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала