گزارش و تحلیل

انتقاد مجامع حقوق بشری ایران از کشتار مسلمانان هند

© Fotolia / Yellowهند
هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز دنیا شاهد خشونت های غیر انسانی و نژاد پرستانه در هند است .

خانم سکینه السادات پاد وکیل پایه یک دادگستری و معاون حقوقی موسسه بین المللی حقوق بشری صلح زیبا با ارسال نامه ای از طرف مجامع حقوق بشری ایران به شورای کانون وکلای هند در خصوص کشتار وحشیانه مسلمانان هند به دست هندوهای افراطی انتقاد نمود.

خانم پاد در این نامه خود نوشت:

"همکاران محترم ، وکلای عدالتخواه کشور هند ، شما شایسته بالیدن به نظام حقوقی با قدمت و اصالت خود هستید آنچه در مکتوبات حقوقی شما دیده می شود اهتمام بر حفظ و ترفیع حقوق بشر منبعث از قانون اساسی هند است".

وی افزود: " کمیسون ملی زنان ،کمیسیون ملی اقلیت ها ، کمیسیون حقوق بشر و تعبیه ضمانت هایی به منظور صیانت از حقوق بشر در سرزمین عجایب و ادیان و اعتقادات متنوع شامل رسانه های الکترونیک و مکتوبات مستقل و هوشیار ، نظرات آگاهانه عموم و جنبش های فعال سازمان های غیر دولتی در نظام حقوقی هند به شما این صلاحیت و اختیار را می دهد در مقابل ظلم های فاحش نظیر سلب حیات مسلمانان ، آزار و اذیت آنها ، زنده به گور کردن زنان و کودکان مسلمان ساکت نباشید، بی عملگی شما تصور نقض سیستماتیک حقوق بشر را تقویت می کند".

عاقبت ورود مردان به واگن ویژه زنان در هند +ویدئو - اسپوتنیک ایران
عاقبت ورود مردان به واگن ویژه زنان در هند +ویدئو

نماینده مجامع حقوق بشری ایران از مجامع حقوق بشری هند سوال کرد: "آیا شما در مقابل مرگ انسانیت میتوانید خاموش باشید؟!"

وی افزود:"دنیا هند را به سرزمین عاطفه و مهربانی شناخته است. آیا هند اکنون نیز می تواند نسبت خود با گاندی آزاد اندیش را اثبات کند؟! گاندی پیروزی هندوستان را در گرو پیروی از امام حسین(ع) می دانست.

آیا میدانید مسلمانان اکنون در کشور شما امنیت جانی ندارند؟!"

خانم پاد یاد آور شد:"در اساسنامه شورای سراسری کانون وکلای هند وظیفه انسانی مبنی بر برنامه ریزی و هماهنگی ارائه مساعدت های حقوقی به اقوام و قومیت های هندی درج شده است لوفرض این وظیفه قانونی نیز وجود نداشت، آیا شما، شما که سوگند بر احقاق حق و اجرای عدالت خورده اید نگران پایان انسانیت و هتک حرمت عدالت در کشور خود نیستید؟! امروز دنیا در حالی شاهد خشونت های غیر انسانی و نژاد پرستانه در هند است که قانون اساسی آن در اصول متعدد برخورداری از حقوق مساوی و عدالت را تضمین نموده است و به بیش از 16 مورد ابزار حقوق بشری بین المللی ملحق شده است و اجرای منظم تعهدات را پذیرفته است".

در نامه خانم پاد که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک در تهران قرار گرفته آمده: "وکلا ، حقوقدانان و جامعه حقوقی هند ؛ دامن حقوقی و نظام قضایی شما دامنکشان به شیوه غیر مأنوسی با فرهنگ شما فاصله گرفته است و شما کماکان ساکت هستید.

قانون شهروندی جدید شما اصلاحیه 2019 به حکایت اظهارات صریح جرمی لورنس سخنگوی حقوق بشری سازمان ملل از اساس ماهیت تبعیض آمیز دارد و جامعه مسلمانان را از چتر حمایت استثنا کرده است".

ادامه اعدام های مخالفان و فعالان حقوق بشر در عربستان  - اسپوتنیک ایران
ادامه اعدام های مخالفان و فعالان حقوق بشر در عربستان

نمایندگان حقوق بشر ایران به نمایندگان مجامع حقوق بشری هند متذکر شده اند:

"همکاران محترم آیا خود را در مقابل نقض بند 4 قانون اساسی هند مسوول نمی دانید؟!

آیا وکیل هستید و می خواهید به اجرای عدالت و تنویر اذهان محکمه در رسیدن به حق و عدالت تلاش کنید اما به قانونی که خود ناقض عدالت و مساوات است می خواهید و می توانید استناد کنید؟!

امروز صنعت سینمای بالیوود نیاز به صرف هزینه های هنگفت برای تولید فیلم های عاشقانه و دلبرانه ندارد ، خیابان های بدون روتوش دهلی مملو از قتل احساس و انسانیت و مهربانی است.

از شما فرهیختگان تقاضا می شود نگذارید سازمان های ملهم از فاشیسم برایتان لایحه قانونی تدوین کنند.

شما قبلاً در جنایت بزرگ مسجد جگرات در کنار مظلومان نبودید در فرصت جدید در مقابل قتل کودکان و زنان مسلمان، آوارگی و خانه و کاشانه سوزی ساکت نباشید.

تمام استخوان های بودن انسانیت با دیدن صحنه های دلخراش کشور شما درد می کند و شما همکاران عالیقدر امروز تکلیفی انسانی و تأثیری تاریخی بر پایان درد فرود آمده  بر پیکر یکپارچه هندوستان میراث گاندی دارید.

حسب ظرفیت های قضایی و حقوقی شما مبنی بر سیاست شفافیت ، پاسخگویی و همکاری با تمام مکانیسم های سازمان ملل در مورد حقوق بشر ، گفتگوی مداوم با سازمان های غیردولتی داخلی و خارجی و نیز تعهدات بین المللی کشور دوست و با قرابت فرهنگی با سرزمین من و از روی خیرخواهی با شما گفتگو می کنم.

انسانیت، عدالت ، دفاع از مظلوم نه مرز دارد و نه رنگ و نه نژاد و نه دین ، استدعا می کنم با شجاعت از حقوق مسلمانان مظلوم کشورتان دفاع کنید. این دفاع در واقع دفاع از حیثیت مادری هندوستان گاندی است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала