چرا آمریکا سلاح هایپرسونیک می‌سازد؟

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سلاح هایپرسونیک
 سلاح  هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلاح هایپرسونیک ایالات متحده اواسط سال 2020 آزمایش خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک وایت معاون رئیس برنامه تسلیحات هایپرسونیک وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام نمود که سلاح هایپرسونیک ایالات متحده اواسط سال 2020 آزمایش خواهد شد.

وی در این رابطه گفت:«یکسری دلایل برای بررسی اینگونه امکانات فنی  وجود دارد تا بعد این امکانات طی آزمایشاتی نشان داده شود و سپس بهترین نمونه  برای طراحی و ساخت انتخاب شوند. زمانی که برای انجام این آزمایشات در مقابل خود قرار دادیم، اواسط سال 2020 است».

مجتمع لیزری «پرسوت Peresvet» روسیه  - اسپوتنیک ایران
برتری سلاح نسل آینده روسیه

شایان ذکر است که ارتش آمریکا در حال‌حاضر بر روی حداقل پنج پروژه سلاح‌های هایپرسونیک مشغول کار است. نانوتکنولوژی یکی از فناوری‌های مهمی است که این سیستم‌ها را قادر خواهد ساخت تا بتوانند در طول حرکت‌شان با سرعت 5 ماخ (حدود 6200 کیلومتر در ساعت) در داخل اتمسفر، دوام بیاورند و در این بین، نانولوله‌ها مواد بسیار مستحکم و سبک‌وزنی هستند که می‌توانند حرارت‌های بسیار بالا را تحمل نمایند.

سلاح‌های هایپرسونیک پرتابه‌هایی هستند که با سرعت‌ بسیار بالایی در اتمسفر سفر می‌کنند. هایپرسونیک‌ها معمولا با سرعت پنج برابر سرعت صوت شروع به حرکت می‌کنند و یکی از مشکلات اساسی درباره آنها این است که با افزایش سرعت، اصطکاک بین پرتابه و هوا نیز افزایش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала